3 listopada br. easyJet po raz ostatni poleci z Warszawy do Berlina. To już trzecia trasa easyJet, która w tym roku wylatuje z oferty Lotniska Chopina. Informacje potwierdziło nam biuro prasowe przewoźnika.
Koniec lotów Warszawa - Berlin
EasyJet ogłosił nowe trasy z Warszawy do czterech miast, w tym do Berlina, w sierpniu ubiegłego roku. Rejsy między tymi miastami wystartowały 28 października 2018 r. i były realizowane raz dziennie na pokładzie airbusów A320. W ofercie easyJeta nadal pozostaje ostatnia trasa z Warszawy do Bazylei.
– Możemy potwierdzić, że przestaniemy obsługiwać trasę z Berlina Tegel do Warszawy od 3 listopada 2019 r. easyJet regularnie przegląda wszystkie swoje trasy, aby upewnić się, że nasza siatka połączeń najlepiej odzwierciedla zapotrzebowanie, które może się różnić w zależności od danego regionu – powiedziała nam Anita Carstensen z biura prasowego easyJet odpowiedzialna za nasz region.
EasyJet potwierdził także, że skontaktował się ze wszystkimi pasażerami i zaproponował im alternatywne trasy lub zwrot kosztów. – Skontaktowaliśmy się bezpośrednio ze wszystkimi klientami mającymi rezerwacje na tej wspomnianej trasie, aby poinformować ich o zaistniałej sytuacji i udostępnić im opcje bezpłatnej zmiany lotu na inną trasę easyJet/ linię lotniczą lub dokonania pełnego zwrotu kosztów. Pasażerowie mogą też sami zmienić rezerwację na stronie easyJet.com/managebookings. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie ta zmiana może spowodować – dodała Anita Carstensen.
Czy to powolny koniec easyJeta w Warszawie?
To trzecia trasa jaką easyJet zamyka w tym roku na Lotnisku Chopina. Na koniec lipca przewoźnik zamknął połączenie z Warszawy do Genewy. Z początkiem roku przewoźnik poinformował, że zawiesi połączenie na trasie Warszawa – Londyn Gatwick. Ostatni rejs na tej trasie został wykonany 27 marca br. Rejsy miały wrócić jak będą lepsze sloty godzinowe, ale niestety tak się nie stało. Nieoficjalnie w branży można się dowiedzieć, że PPL nie jest zbyt pozytywnie nastawiony do zagranicznych przewoźników.
Warto dodać, że brytyjskie linie już latały ze stolicy Polski w latach 2004–2009, ale po zamknięciu terminalu Etiuda zaprzestały. Konflikt z PPL-em o wyższe opłaty lotniskowe całkowicie odstraszyły przewoźnika, który postanowił wyprowadzkę z Warszawy. Od tej pory głównym portem, z którego easyJet latał z Polski, stał się Kraków. Obecnie z Kraków Airport można polecieć na 13 kierunkach oferowanych przez pomarańczową linię.
LOT dokłada kolejną rotację do Berlina
Sytuację zdaje się wykorzystać rodzimy LOT, który zwiększy oferowanie na trasie z Warszawy do Berlina o kolejną rotację dziennie już od 28 października br. W sumie zaoferuje dziennie po cztery loty z i do Berlina, poza sobotą, kiedy będą tylko 3 rotacje dziennie. Do Berlina LOT lata głównie bo bombardierami Q400 z podmianami na embraery E170/175. W sezonie zimowym w systemie królują E-jety E175 a Q400 jest tylko na nocowaniu w Berlinie. Dodatkowe loty o numerach LO385/386 są już załadowane do systemu rezerwacyjnego przewoźnika i będą wykonywane według rozkładu:
- Warszawa 11:20 - Berlin 12:45 (12345-7) embraer E175
- Berlin 13:25 - Warszawa 14:45 (12345-7) embraer E175