Linie Edelweiss ogłosiły wczoraj (18 września) leasing sześciu airbusów A350-900. Nowe samoloty będą dostarczane do floty od lata 2025 r. Przewoźnik oczekuje, że do końca 2026 r. pięć obecnie wykorzystywanych samolotów A340-300 zostanie zastąpionych, a flota dalekodystansowa Edelweiss zostanie przywrócona do poziomu sprzed pandemii koronawirusa.
Airbus A350-900 ma jeszcze większy zasięg w porównaniu do starszych A340-300 i pozwoli w przyszłości na bezpośrednie połączenie kolejnych nowych miejsc wypoczynkowych ze Szwajcarią. Dla pasażerów nowy samolot oznacza jeszcze większy komfort i przyjemniejszą podróż.
Przestronna kabina "Airspace" A350 ma szerokie przejścia i schowki bagażowe o dużej pojemności. Dzięki nowoczesnym wewnętrznym rozwiązaniom, samolot jest bardzo cichy, co przyczynia się do znacznej poprawy komfortu podróży. Pasażerowie docenią również lepszą jakość powietrza, ponieważ dzięki zaawansowanej technologii cyrkulacji można oddychać świeżym powietrzem w całym samolocie bez przeciągów i cieszyć się naturalnym światłem wpadającym przez większe o 30 proc. panoramiczne okna.
- Modernizacja floty dalekodystansowej jest kamieniem milowym w prawie 30-letniej historii Edelweiss. Dzięki temu od 2026 r. nasza linia będzie dysponować jedną z najmłodszych flot dalekodystansowych w Europie - powiedział Bernd Bauer, prezes Edelweiss.
Pierwsze A350 będą używanymi maszynami
Pierwsze cztery samoloty o numerach seryjnych MSN 035, 045, 079 i 363, wcześniej użytkowane przez LATAM Airlines, będą dostarczone w konfiguracji trzyklasowej dla 339 pasażerów: 30 w klasie biznes, 63 w ekonomicznej MAX oraz 246 w klasie ekonomicznej. Wszyscy pasażerowie będą mogli skorzystać z jednego z najbardziej zaawansowanych systemów rozrywki pokładowej z dużymi ekranami o wysokiej rozdzielczości i zasilaniem USB przy każdym fotelu. Ostatnie dwie maszyny przeznaczone dla szwajcarskiej linii będą to dwa zupełnie nowe samoloty dostarczone prosto z Tuluzy do końca 2026 r.
Ze względu na ogólnoświatowe niedobory materiałów, zachwiane łańcuchy dostaw i ograniczone możliwości w zakresie konserwacji i inżynierii, pierwsze cztery samoloty będą początkowo latać w oryginalnej konfiguracji dawnego operatora z niewielkimi modyfikacjami kabiny. Edelweiss zainstaluje całkowicie nową konfigurację kabiny z nowymi fotelami i wystrojem wnętrza w późniejszym terminie.
Flota Edelweiss
Flota przewoźnika składa się obecnie z 18 samolotów: 13 airbusów A320 oraz pięciu A340-300. Linia planuje powiększyć swoją flotę o siedem maszyn: jednego airbusa A320 oraz sześć A350-900. Niewykluczone, że w przyszłym roku przewoźnik podejmie decyzję o odmłodzeniu swojej floty wąskokadłubowej i potwierdzi wybór rodziny A320neo.
Zgodnie z obecnymi planami, pierwszy airbus A350-900 w barwach Edelweiss przyleci do Zurychu latem 2025 r. i zostanie wdrożony do obsługi całej siatce połączeń długodystansowych Edelweiss. Obejmuje ona ponad 20 wakacyjnych miejsc w Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej, Afryce, Azji, na Bliskim Wschodzie i Oceanie Indyjskim. Według wstępnych informacji w wakacje 2025 r. dla Edelweiss będą latać trzy A350.
Przewoźnik wakacyjny
Edelweiss jest wiodącą szwajcarską linią lotniczą zajmującą się przewozami wypoczynkowymi i lata do najpiękniejszych miejsc wypoczynkowych na świecie. Linia jest siostrzaną spółką Swiss International Air Lines (SWISS) i członkiem Lufthansa Group.
Rodzina A350
A350 jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która głównie zastępuje stare A340 oraz B777. Rodzina samolotów A350 składa się dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000, które zabierają odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu) oraz wersji cargo A350F. Samolot napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350 XWB. Według najnowszych danych Airbusa dotyczących zamówień i dostaw dla tej rodziny, otrzymał zamówienia na ponad 1000 samolotów, z których dostarczył ponad 550 maszyn.
Do końca sierpnia br. rodzina A350 zebrała zamówienia na 1036 samolotów A350: 771 A350-900, 226 A350-1000 oraz 39 maszyn A350F. Do 1 września br. francuski producent dostarczył 552 maszyny 40 liniom lotniczym: 474 A350-900 oraz 78 A350-1000. Najwięksi użytkownicy A350 to linie: Singapore Airlines (63), Qatar Airways (58) oraz Cathay Pacific (47). Warto także dodać, że jubileuszowa 500. maszyna A350 została dostarczona pod koniec września 2022 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.