Port lotniczy w Modlinie to bardzo dobrze zaprojektowana inwestycja. Potwierdziły to jego wyniki frekwencyjne oraz ekonomiczne przed pandemią – stwierdził podczas konferencji „SOS dla Modlina” prezes Egis Projects Polska Bolesław Piechucki. Firma jest zainteresowana kupnem udziałów w porcie i wyłożeniem środków potrzebnych do jego rozwoju, a także udziałem w zarządzaniu nim.
Firma przygląda się modlińskiemu lotnisku od przeszło pół roku. O złożonej mazowieckiemu samorządowi propozycji inwestycyjnej pisaliśmy
w lutym i
w marcu. – Kierownictwo utworzyło specjalny zespół zajmujący się tą sprawą. Chcemy wejścia udziałowego i współzarządzania lotniskiem – zadeklarował Piechucki.
Początkowo Egis chciał uzyskać udziały w Porcie Lotniczym Warszawa Modlin poprzez odkupienie ich od PPL. – Państwowe przedsiębiorstwo nieoficjalnie dało nam jednak znać, że nie jest tym zainteresowane – poinformował prezes. Od tego czasu trwają bliskie kontakty potencjalnego inwestora z Urzędem Marszałkowskim oraz Urzędem Miejskim w Nowym Dworze Mazowieckim.
– Chcemy być mniejszościowym udziałowcem, bo prawo pozwala nam tylko na taką rolę. W pełni podporządkujemy się potrzebom samorządów – zapewnił szef Egis Projects Polska. – Gwarantujemy, że lotnisko będzie zarządzane podobnie, jak 17 innych lotnisk, w których mamy udziały. Wszystkie one przynoszą dochody i nie generują problemów. Jesteśmy gotowi udostępnić nasze know-how samorządom – kontynuował Piechucki.
Atrakcyjność Modlina z punktu widzenia Egis wynika przede wszystkim z jego potencjału w ruchu pasażerskim. – Nie znam drugiego lotniska, które tak szybko jak Modlin zbudowałoby stabilny ruch – stwierdził prezes. Atutem portu jest również jego infrastruktura oraz zespół. – Byłoby skandalem, gdyby upadł port z tak nowoczesną infrastrukturą i dobrymi pracownikami – stwierdził wprost Piechucki. – Jego unicestwienie byłoby rzeczą straszną. Poddaliśmy dokładnej analizie wyniki finansowe i operacyjne Modlina. Z danych spółki w Krajowym Rejestrze Sądowym nawet student ekonomii odczyta, że to lotnisko ma sens – uznał.
Egis Airports Network to inwestor z dużym doświadczeniem. Firma posiada udziały w 17 średniej wielkości lotniskach na 4 kontynentach. Należą do nich – między innymi – porty w Larnace na Cyprze, w Antwerpii oraz Sao Paulo. W 2019 roku obsłużyły one łącznie 30 mln pasażerów i 330 tys. ton ładunków. Według wcześniejszych deklaracji firma jest zainteresowana kupnem ok. 24% udziałów w modlińskiej spółce.