Linia EgytpAir odebrała w Tuluzie pierwszego airbusa A320neo. Pierwsza z 15 maszyn z rodziny A320neo dla przewoźnika jest leasingowana przez firmę AerCap, a napędzają ją najnowsze silniki CFM LEAP-1A.
Umowa EgyptAir z lessorem AerCap, ogłoszona w 2017 r., obejmuje 15 maszyn z rodziny A320neo: osiem A320neo i siedem większych A321neo.
Na pokład nowa maszyna EgyptAir zabiera 142 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 16 w klasie biznes oraz 126 w klasie ekonomicznej. Warto dodać, że klasa biznes posiada konfiguracje czterech rzędów foteli w układzie 2-2, natomiast klasa ekonomiczna 22 rzędów w klasycznym układzie 3-3. Kolejne dwie maszyn A320neo trafią do przewoźnika w ciągu kilkunastu dni.
Rodzina A320neo weszła do komercyjnej służby w 2016 r. Samolot jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dadzą możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 110 firm i linii zamówiło 7300 maszyn z rodziny A320neo (dane z początku stycznia 2020), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego. Do końca roku producent dostarczył już 1100 samolotów z tej rodziny.
Flota linii EgyptAir składa się z 70 samolotów: ośmiu airbusów A220, czterech A320, jednego A320neo, czterech A330-200, trzech A330F, czterech A330-300, 29 boeingów B737-800, sześciu boeingów B777-300ER, sześciu B787-9 Dreamliner oraz pięciu embraerów E170. Przewoźnik oczekuje na dostawę 23 samolotów: 14 airbusów A320neo, jednego A330-300, czterech A220-300, dwóch A320P2F oraz dwóch boeingów B787-9 Dreamliner.