Egipskie linie EGIPTAIR odebrały w pierwszych dniach marca w Hamburgu pierwszego nowego airbusa A321neo. Pierwsza z siedmiu zamówionych maszyn tego typu dla przewoźnika jest leasingowana przez firmę AerCap, a napędzają ją najnowsze silniki CFM International LEAP-1A. Jest to także pierwsze A321neo dostarczony na kontynent afrykański.
Najnowszy i pierwszy nowy odebrany airbus A321neo linii China Airlines, to maszyna o numerze seryjnym MSN 11164 i rejestracji SU-GFR wyprodukowana w zakładach Airbusa w Hamburgu. Nowy Airbus napędzany silnikami CFM International LEAP-1A na pokład kabiny Airbus Cabin-Flex (ACF) zabiera 182 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 16 w klasie biznes (2-2) oraz 166 w ekonomicznej (3-3). Dzięki A321neo egipska linia odniesie korzyści z najniższych kosztów operacyjnych i najwyższego poziomu komfortu w segmencie wąskokadłubowym. Nowy samolot zwiększy także zdolności przewozowe linii na lotach na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Europie.
Dostawa na paliwie SAFLot dostawczy z Hamburga do Kairu był zapędzany w 34 proc. mieszanką zrównoważonego paliwa. SAF to paliwo lotnicze produkowane w sposób zrównoważony z surowców jak zużyty tłuszcz, olej i smary oraz odpady komunalne i leśne. Wykazano, że w porównaniu z kopalnym paliwem do silników odrzutowych, SAF skutkuje redukcją emisji CO2 nawet o 80 procent w całym cyklu życia SAF. Dlatego jest on uważany za kluczowy element przyczyniający się do dekarbonizacji lotnictwa.
Obecnie wszystkie samoloty komercyjne Airbusa są zdolne do latania z mieszanką SAF do 50 proc. zmieszaną z naftą, a docelowo do końca tej dekady mają być zdolne do 100 proc. wykorzystania SAF w locie. Od marca 2021 roku Airbus z powodzeniem zrealizował loty testowe z wykorzystaniem 100 proc. SAF na samolotach A319neo, A350 i A380.
Flota EGYPTAIRObecnie flota linii składa się z 74 samolotów: 12 airbusów A220-300, dwóch A320, ośmiu A320neo, jednego A321neo, sześciu A330-200, czterech A330-300, 29 boeingów B737-800, sześciu B777-300ER oraz sześciu B787-9 Dreamliner. Egipski przewoźnik oczekuje na dostawę 10 samolotów: dwóch airbusów A220-300, sześciu A321neo oraz dwóch boeingów B787-9 Dreamliner.