Linie lotnicze EgyptAir zamówiły podczas Dubai Air Show 2023 dziesięć airbusów A350. Dostawy rozpoczną się w 2025 roku.
To druga umowa europejskiego producenta zawarta w największym mieście Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W pierwszym dniu DAS2023
linie lotnicze airBaltic zdecydowały się powiększyć swoją flotę o 30 wąskokadłubowych A220-300, z opcją na kolejnych 20 maszyn tej wersji. Drugim klientem Airbusa podczas lotniczej imprezy w Dubaju okazał się narodowy przewoźnik Egiptu.
Każdy z dziesięciu nowych A350, wyposażonych w dwa silniki Rolls-Royce XWB Trent, zapewni liniom lotniczym z północy Afryki redukcję hałasu o połowę w porównaniu z maszynami poprzedniej generacji oraz mniejsze o 25 proc. zużycie paliwa, a co za tym idzie zmniejszoną emisję spalin. 340 pasażerów na pokładzie szerokokadłubowca zyska komfortowe fotele w przestronnym i nowocześnie oświetlonym wnętrzu.
– EgyptAir są kluczowym partnerem Airbusa na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Jesteśmy niezmiernie dumni z tego partnerstwa mającego na celu rozwój przemysłu lotniczego. Skupiamy się na ulepszaniu naszej floty tak, aby obejmowała jedne z najnowocześniejszych dostępnych samolotów – podkreślił Yehia Zakaria, prezes i dyrektor generalny narodowego przewoźnika Egiptu.
– Po dostarczeniu A350-900 będzie flagowym samolotem EgyptAir. Dodanie najnowocześniejszych szerokokadłubowców na świecie do floty tych linii lotniczych odegra kluczową rolę w poszerzeniu oferty, otwierając nowe możliwości, szczególnie na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych i na Dalekim Wschodzie – podsumował Christian Scherer, dyrektor handlowy europejskiego producenta.
Linie lotnicze na całym świecie zamówiły już ponad 1000 odrzutowców z rodziny A350. Zasięg tych samolotów wynosi ponad 15 610 km. To pozwoli EgyptAir planować siatkę połączeń, obejmujących miejsca docelowe na zachodnim wybrzeżu Ameryki Północnej, Australię i Daleki Wschód Azji.
Flota narodowego przewoźnika Egiptu składa się aktualnie z 78 samolotów. Dominuje w niej 28 wąskokadłubowych boeingów 737-800 i dwanaście airbusów A220-200. Flotę uzupełnia osiem airbusów A320neo, po siedem A321neo i szerokokadłubowych boeingów 787-9 Dreamliner, sześć szerokokadłubowych boeingów 777-300ER, cztery szerokokadłubowe airbusy A330-300, po trzy A330-200 i A320-200. Złożone zamówienia, oprócz 10 airbusów A350-900, obejmują również osiemnaście wąskokadłubowych boeingów 737 MAX 8, których dostawy zaplanowano na 2025 rok.