Kabina ekonomiczna premium Emirates znalazła duży odzew na rynku, albowiem dubajskie linie lotnicze notują „imponujący” poziom rezerwacji na przeloty w klasie pośredniej. Niestety, boeingi 777-300ER przylatujące na Lotnisko Chopina nie mają jeszcze zainstalowanych foteli „lepszej” klasy ekonomicznej.
Pandemia uszczupliła budżety wielu gospodarstw domowych, jak również finanse wielu linii lotniczych, a powolna odbudowa ruchu pasażerskiego w klasie biznes i pierwszej skłoniła wielu przewoźników tradycyjnych do popularyzacji klasy ekonomicznej premium, która jest produktem pośrednim, łączącym elementy produktów najtańszego i premium.
Rynek Lotniczy przetestował „lepszą” klasę ekonomiczną Air France i Polskich Linii Lotniczych LOT.
Test produktu francuskiego operatora w locie Paryż – Hawana wypadł blado – jest on po prostu słaby i ma wiele niedociągnięć. Z kolei
podróż w „wyższej” ekonomii LOT-u okazała się świetnym doświadczeniem, gdyż przewoźnik znad Wisły dba o detale, co potwierdza, że leci się w kabinie a’la premium.
Jak się okazuje, klasa ekonomiczna premium Emirates znalazła uznanie wśród pasażerów, gdyż – jak wskazuje portal „Aviation Week”, powołując się na zarząd przewoźnika ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich – poziom rezerwacji na przeloty w „nowej” kabinie jest „imponujący” (bardzo wysoki). Produkt twardy ulepszonej ekonomii w samolotach emirackich linii lotniczych dostępny jest od sierpnia br., kiedy nowa kabina zadebiutowała w rejsach na trasie Dubaj – Genewa. Kilka dni później samoloty z czteroklasową konfiguracją rozpoczęły realizację lotów do Brukseli i Tokio.
Klasa ekonomiczna premium jest instalowana zarówno w boeingach 777-300ER, jak i airbusach A380-800. W następnym miesiącu najnowszy produkt linie Emirates udostępnią w lotach Rijadu i Zurychu. Na przełomie roku produkt pośredni, adebiutuje w lotach do Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. W „lepszej” ekonomii będzie można latać do Bostonu, Chicago, Dallas/Fort Worth, Miami, Newarku, i Seattle. Klasa ekonomiczna premium dostępna będzie też w rejsach do Aten (połączenie kontynuowane jest do Newark) i Bogoty, do której B777 będą latać z Florydy.
Na razie A380-800 jest wyposażonych w czteroklasową konfiguruję. „Nowa” kabina została również zainstalowana w czterech szarokadłubowych boeingach. Do końca roku łącznie 48 samolotów obu typów powinno mieć już zainstalowaną „lepszą” klasę ekonomiczną. Produkt pośredni będzie dostępny także w A350, które zaczną dołączać do floty Emirates w następnych tygodniach.