Międzynarodowa ekspansja COMAC trwa. Po debiucie w Laosie, C909 wchodzi do regularnej służby w Wietnamie, a użytkownikiem maszyny, która przypomina McDonnella Douglasa DC-9, stają się niskokosztowe linie lotnicze VietJet Air. Chiński samolot obsługuje loty z Hanoi i Ho Chi Minh na Con Dao, czyli archipelag 16 tropikalno-górskich wysepek.
C909 (wcześniej ARJ21) to pierwszy regionalny samolot turbowentylatorowy krótkiego i średniego zasięgu, który powstał w Państwie Środka. Ten typ statku powietrznego może pomieścić od 78 do 97 pasażerów, mając zasięg od 2 225 do 3 700 kilometrów. W grudniu 2024 roku chiński producent obchodził dekadę od certyfikacji modelu -700. W ciągu dziesięciu lat od certyfikacji samolotu wyprodukowane zostało mniej niż 200 egzemplarzy tego konkretnego samolotu „chińskiej” myśli technologicznej.
Producent z Państwa Środka chce zaistnieć na Zachodzie, choć Airbus studzi nastroje Chińczyków, wskazując, że C919 to „kopiuj-wklej” A320, więc samolot nie jest żadną nowością na rynku maszyn wąskokadłubowych, która byłaby istotną rewolucją, a
C909 to nic innego jak McDonnell Douglas DC-9. O ile certyfikacja przez Agencję Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego dwóch typów samolotów będzie długa i żmudna, to COMAC zamierza eksportować swój flagowy samolot średniej wielkości to państw przyjaznych, gdzie proces certyfikacyjny jest łatwy i szybki. C909 i C919 zostały więc zaoferowane liniom lotniczym z m.in. Kambodży, Demokratycznej Republiki Kongo, Kazachstanu czy Laosu.
Do tej pory C909, oprócz Chin, był eksploatowany tylko i wyłącznie w Indonezji (operatorem dwóch maszyn są linie TransNusa). Sytuacja ulega zmianie in plus 12 kwietnia, albowiem samolot „chińskiej” myśli technologicznej zadebiutował w komercyjnym użytku w Laotańskiej Republice Ludowo-Demokratycznej. Drugim, niechińskim
użytkownikiem C909 stały się Lao Airlines, które wykorzystują maszynę do obsługi rejsów na dwóch trasach: Wientian – Pakse i Wientian – Savannakhet.
Teraz maszynę zaczynają użytkować linie VietJet Air. Wietnamski niskokosztowiec wyznaczył C909 do obsługi dwóch lotów dziennie z Hanoi i Ho Chin Minh (dawniej Sajgon) na Con Dao, czyli archipelag 16 tropikalno-górskich wysepek, położony ponad 200 kilometrów od wybrzeży Socjalistycznej Republiki Wietnamu. Rejsy będą obsługiwane przez samoloty i załogę Chengdu Airlines, z którymi VietJet Air zawarły współpracę na zasadach wet-leasingu, albowiem wietnamski operator wciąż oczekuje na dostawę zamówionych samolotów.