Norse Atlantic Airways nie mogą znaleźć złotego środka w niskokosztowych operacjach dalekodystansowych, więc ciągle eksperymentują z siatką połączeń. Norweski niskokosztowiec w lecie uruchomi nową trasę – z Aten będzie można latać do Los Angeles, licząc na wysoką marżowość ruchu pasażerskiego między Helladą a Kalifornią.
Rentowna realizacja rejsów transatlantyckich w formule niskokosztowej to ciężka sprawa, a linie, które podejmują się tego wyzwania, przeważnie ponoszą klęskę. Sytuacja norweskiego niskokosztowca nie jest łatwa. Działalność za rok 2023 zakończyła się ze stratą netto 169 mln dolarów, a przewóz jednego pasażera wiązał się ze stratą 172 dolarów. Wynik finansowy za ubiegły rok również nie będzie dodatni, gdyż następca Norwegiana odnotował stratę nawet w trzecim kwartale roku, który przypada na okres wakacyjny na północnej półkuli globu, czyli czas wzmożonych podróży lotniczych.
Linie przechodzą „reorganizację spółki”, systematycznie zmieniając siatkę połączeń. Pod koniec lata 2024 roku do północnoamerykańskich destynacji dołączyło Las Vegas. Dreamlinery Norse docierają też do tajskiego Bangkoku oraz do południowoafrykańskiego Kapsztadu. Jesienią 2025 roku wystartują także
loty łączące stolice Szwecji i Tajlandii. Jeszcze wcześniej, bo w czerwcu, „tanie” linie lotnicze uruchomią loty na nowej transatlantyckiej trasie – Ateny zyskają drugie połączenie Norse’a Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej.
W wysokim sezonie letnim 2024 roku 338-osobowe boeingi 787-9 łączyły Ateny z Nowym Jorkiem, a od 3 czerwca stolica Hellady zyska bezpośrednie loty z Los Angeles. Szerokokadłubowe samoloty między Atenami a „Miastem Aniołów” będą latać cztery razy w tygodniu, a nowa trasa jest „wyrazem zaangażowania linii lotniczych w oferowanie nowych kierunków na rynku amerykańskim z przystępnymi cenami”. Rejsy na nowej trasie z Aten będą najdłuższymi w siatce połączeń niskokosztowca. Oba miasta dzieli 11 149 kilometrów, a rozkładowy czas lotu wyniesie 13 godzin i 30 minut.
Bjørn Tore Larsen, dyrektor generalny i założyciel Norse Atlantic Airways, uważa, że rynek lotów Ateny – Los Angeles jest niezwykle lukratywny, a odpowiedź rynkowa na zaoferowaną podaż będzie odpowiednia. Niskokosztowa oferta ma determinować wysoki popyt na nową usługę Norse’a. Warto podkreślić, że norweskie linie będą jedynym operatorem lotów na tej trasie