Linie El Al odbiorą wkrótce pierwszy samolot w odświeżonej wersji malowania. Przewoźnik nie ogłaszał wcześniej takich planów i na razie milczy w tym temacie, ale dzięki przebazowaniu maszyny i czujności jednego z fotografów w Stanach Zjednoczonych możemy zobaczyć jak będzie wygląda przyszłe malowanie izraelskiej linii.
Nowy samolot został zauważony przez jednego ze spotterów podczas lotu technicznego z Fort Worth do Kelly Field w San Antonio (Teksas), gdzie przejdzie przegląd oraz zostaną zainstalowane na pokładzie fotele jakie wybrała izraelska linia dla swoich Dreamlinerów.
Dreamliner, który trafi niebawem do floty El Al posiada wyraźnie ciemniejszą wersję niebieskiego koloru jaki obecnie użytkuje linia. Niebieski kolor wypełnia również znacznie większą część statecznika pionowego B787 i podąża w dół wokół spodu tylnej części kadłuba maszyny. Zniknęły także złote paski, które towarzyszyły niebieskiemu w poprzednim malowaniu. Główne logo i nazwa El Al w języku angielskim i hebrajskim są teraz zaprezentowane w jednym niebieskim kolorze i są bardziej widoczne. W poprzednim układzie malowania użyto dwóch kolorów niebieskiego i szarego, aby odróżnić dwa języki.
Wspomniany boeing B787-9 o rejestracji 4X-EDN, to zupełnie nowa maszyna, która wkrótce zostanie dostarczona do izraelskiej linii lotniczej. Jej oznaczenia produkcyjne to LN 688 / MSN 34319. Samolot został wyprodukowany na początku tego roku, a swój pierwszy lot techniczny wykonał 5 lipca br. Następnie 12 lipca maszyna została przebazowana z Charleston do Fort Worth, a 27 sierpnia trafiła ostatecznie do San Antonio.
Pierwotnie maszyna była przeznaczona dla Air China, ale chiński przewoźnik chwilowo zrezygnował z odbioru tego konkretnego Dreamlinera i wykorzystał to El Al, który w tym roku zamówił
kolejne trzy B787-9. Na pokład nowy nabytek zabierze w konfiguracji dwóch klasy podróży 293 pasażerów: 30 w klasie biznes oraz 263 w ekonomicznej.
Flota izraelskiego przewoźnika
Flota El Al składa się obecnie z 47 boeingów: 17 B737-800NG, ośmiu B737-900ER, sześciu B777-200ER, czterech B787-8 oraz 12 B787-9 Dreamliner. Linia obecnie oczekuje na dostawę 22 boeingów:
20 B737 MAX 8 oraz dwóch boeingów B787-9 Dreamliner. Według danych portalu ch-aviation linia leasinguje 24 samoloty od dziewięciu firm leasingowych: AerCap, Aero Capital Solutions, Air Lease Corporation, Aviation Capital Group, BBAM, Carlyle Aviation Partners, Genesis Aircraft Services, Macquarie AirFinance i ORIX Aviation.
Fot. główne Grant Powers /
strona www /
Instagram.
Zdjęcie wykorzystane za zgodą autora / Photo used by permission of the photographer