Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

El Al chce zamówić około 30 boeingów B737 MAX

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
El Al chce zamówić około 30 boeingów B737 MAX
fot. Piotr Bożyk
Zaskoczenia brak i po miesiącach zastanawiania się nad wyborem jednego z dwóch głównych producentów samolotów dla swojej przyszłej floty wąskokadłubowej, El Al Airlines ponownie wybrały Boeinga i jego rodzinę B737 MAX jako następcę samolotów B737NG.

O tym, że linie El Al Israel Airlines prowadzą negocjacje w sprawie zakupu samolotów wąskokadłubowych od Airbusa lub Boeinga informował Reuters w marcu tego roku. Pytana o ten wątek Dina Ben-Tal Ganancia, dyrektor generalna El Al, powiedziała wtedy, że firma podejmie decyzję jeszcze w tym roku. Pisalismy o tym w artykule "El Al zamierzają w tym roku zamówić samoloty wąskokadłubowe".

Teraz El Al poinformował, że negocjacje między Airbusem i Boeingiem w sprawie odnowienia floty zostały zakończone, a zarząd spółki zatwierdził rozpoczęcie wyłącznych negocjacji z Boeingiem, a także z firmami leasingującymi samoloty na około 30 boeingów B737 MAX. El Al opisuje tę decyzję jako znaczący kamień milowy i sądzi, że w ramach długoterminowego planu strategicznego przedstawił doskonałą ofertę.

Rzecznik El Al przekazał w ostatnich dniach, że szacowana wartość transakcji wynosi 2-2,5 mld dolarów amerykańskich, a dostawy nowych samolotów rozpoczną się w 2027 r. Kwota ta obejmuje zakup i leasing samolotów, w tym także silniki i dostawy części zamiennych. Nowe samoloty będą stopniowo zastępować istniejącą flotę samolotów B737-800/900NG. Na razie jednak nie wiadomo czy wszystkie zamówione samoloty będą to 737 MAX 8 czy też El Al wybierze mix w postaci MAX-ów 8, 9 i 10.

- Cieszymy się, że możemy poinformować o znaczącym kamieniu milowym w historii El Al w kierunku mega transakcji mającej na celu bezprecedensowy rozwój floty El Al, co znacznie zwiększy potencjał naszej ekspansji - powiedziała Dina Ben-Tal Ganancia, dyrektor generalna El Al.

Flota izraelskiego przewoźnika

Flota El Al składa się obecnie z 47 boeingów: 17 B737-800NG, ośmiu B737-900ER, sześciu B777-200ER, czterech B787-8 oraz 12 B787-9 Dreamliner. Linia obecnie oczekuje na dostawę dwóch boeingów B787-9 Dreamliner.

Według danych portalu ch-aviation linia leasinguje 24 samoloty od dziewięciu firm leasingowych: AerCap, Aero Capital Solutions, Air Lease Corporation, Aviation Capital Group, BBAM, Carlyle Aviation Partners, Genesis Aircraft Services, Macquarie AirFinance i ORIX Aviation.

El Al ze sporymi zyskami

Izrael w dalszym ciągu toczy działania wojenne z Hamasem, lecz po narodowym przewoźniku lotniczym bliskowschodniego państwa kryzysu nie widać. Samoloty El Al-u nigdy nie przestały latać, a udanie przeprowadzona restrukturyzacja pozwoliła izraelskim liniom na wygenerowanie zysku netto. El Al, w roku 2023, zarobił na czysto 125 mln dolarów.

Konflikt Izraela z Hamasem, choć straszny w skutkach dla ludności cywilnej, nie jest straszny dla narodowych linii lotniczych El Al. Flagowy przewoźnik z Izraela odnotował najlepszy w historii pierwszy kwartał. Przychody El Al-u wzrosły o prawie 48 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, osiągając poziom 738 mln dolarów. Zysk netto wyniósł 80,5 mln dolarów, podczas gdy w 2023 r. operator odnotował stratę ponad 30 mln dolarów. Więcej na ten temat w artykule "El Al: Rekordowe wyniki finansowe mimo wojny w Gazie".
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing: Kolejne wady. Teraz w Dreamlinerach

Biznes i przemysł

Boeing: Kolejne wady. Teraz w Dreamlinerach

Mateusz Kieruzal 14 czerwca 2024

Emirates domagają się od Boeinga odszkodowania za opóźnienia B777X

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

El Al: Rekordowe wyniki finansowe mimo wojny w Gazie

Biznes i przemysł

El Al: Rekordowe wyniki finansowe mimo wojny w Gazie

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2024

El Al: Spory zysk mimo toczącej się wojny

Biznes i przemysł

El Al: Spory zysk mimo toczącej się wojny

Mateusz Kieruzal 04 marca 2024

Pozostałe z wątku:

Boeing: Kolejne wady. Teraz w Dreamlinerach

Biznes i przemysł

Boeing: Kolejne wady. Teraz w Dreamlinerach

Mateusz Kieruzal 14 czerwca 2024

Emirates domagają się od Boeinga odszkodowania za opóźnienia B777X

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

El Al: Rekordowe wyniki finansowe mimo wojny w Gazie

Biznes i przemysł

El Al: Rekordowe wyniki finansowe mimo wojny w Gazie

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2024

El Al: Spory zysk mimo toczącej się wojny

Biznes i przemysł

El Al: Spory zysk mimo toczącej się wojny

Mateusz Kieruzal 04 marca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5