El Al przedłużyły wstrzymanie międzynarodowych lotów do końca lipca bieżącego roku. To efekt dyrektywy rządu Izraela, który nie zdecydował się zakończyć izolacji w kraju nad Morzem Śródziemnym. Loty czarterowej linii Sun Dor są również odwołane do końca przyszłego miesiąca.
El Al obsługuje aktualnie ograniczone specjalne loty pasażerskie. Do 28 czerwca w niedzielę i czwartki odbywają się rejsy na trasie Tel Awiw – Paryż – Londyn – Tel Awiw. Od 2 do 30 lipca natomiast, również w niedzielę i czwartki, będą realizowane loty na trasie Tel Awiw – Londyn – Paryż – Tel Awiw. We wtorki natomiast od 7 lipca do końca miesiąca odlecą samoloty tylko do stolicy Francji.
Narodowy przewoźnik Izraela w czerwcu i lipcu trzy razy w tygodniu obsłuży rejsy z Tel Awiwu do Nowego Jorku. Natomiast w lipcu i sierpniu będzie latać do Los Angeles i Miami. Rejsy do Kalifornii oraz na Florydę będą realizowane dwa razy w tygodniu. Pozostałe kierunki na terenie Europy i Azji Wschodniej są obecnie niedostępne do odwołania.
El Al skupił się w tym roku na wycofaniu starszych samolotów ze swojej floty. Boeingi 747 były pożeraczami paliwa. Nowsze, bardziej oszczędne Boeingi 787 mają obniżyć koszty długoterminowe. Aktualnie z powodu pandemii aż 90 proc. zatrudnionych korzysta z urlopów bezpłatnych. Kierownictwo i członkowie zarządu zmniejszyli wynagrodzenie o 20 proc.
Inwestycje natomiast zostały wstrzymane lub anulowane. Niektóre samoloty pasażerskie są wykorzystywane do wspierania operacji cargo. Kontynuowane są także rejsy repatriacyjne. Przewoźnik zwrócił leasingodawcom trzy maszyny i odwołał także dzierżawę dwóch B737-300.
Linie lotnicze El Al rozpoczęły działalność w 1948 roku. Główną bazą narodowego przewoźnika Izraela jest port lotniczy Ben Guriona. 45 samolotów floty latało przed wybuchem pandemii do 42 destynacji. El Al zatrudniają 3570 pracowników na stałe i 2608 na krótkoterminowych umowach.