Embraer dostarczył 130 samolotów w 2020 roku, w tym 44 pasażerskich i 86 odrzutowców biznesowych – poinformowano w oficjalnym komunikacie. Ponad połowę z nich, bowiem 71 maszyn, w tym 28 pasażerskich i 43 odrzutowce biznesowe, klienci odebrali w ostatnim kwartale minionego roku.
Brazylijski producent w 2019 roku dostarczył dla porównania 198 samolotów. Ubiegłoroczny wynik oznacza więc spadek o 35 proc. Według stanu na 31 grudnia 2020 roku portfel wiążących zamówień wynosił 14,4 mld dolarów.
Wśród ostatnich klientów Embraera była europejska Belavia. Przewoźnik z Białorusi odebrał swój pierwszy odrzutowiec E195-E2.
Zamówienia na dwie maszyny tej wersji złożyły Congo Airways. Wcześniej linie lotnicze z Czarnego Lądu zamówiły również mniejsze E190-E2.
Do brazylijskich sił powietrznych (FAB) trafił czwarty wielozadaniowy samolot pasażerski C-390 Millennium. Wszystkie 28 maszyn zamówionych przez FAB mogą wykonywać powietrzne misje tankowania. Siły powietrzne Kraju Kawy odebrały również pierwsze dwa zmodernizowane samoloty EMB 145 AEW & C (Airborne Early Warning and Control), oznaczone jako E-99. W ramach kontraktu z FAB zmodernizowane zostaną jeszcze trzy takie maszyny.
Embraer ogłosił również dostawę pierwszej zakończonej konwersji Legacy 450 na Praetor 500. Biznesowy odrzutowiec odebrał nieujawniony klient. Konwersji dokonano w Embraer Executive Jets Service Centre na lotnisku Le Bourget w Paryżu we Francji. Z kolei pierwszy z zamówionych samolotów Praetor 600 odebrały linie Flexjet. Oddział Embraer Executive Jets ogłosił również współpracę z firmą Porsche w celu stworzenia marki Duet, czyli limitowanej edycji samolotu Embraer Phenom 300E i samochodu Porsche 911 TurboS.