Brazylijski Embraer dostarczył 141 odrzutowców w 2021 roku, w tym 48 komercyjnych i 93 biznesowych - poinformował w oficjalnym komunikacie producent z Kraju Kawy. Przewoźnicy z całego świata odebrali 27 samolotów wersji E175, dwa E190-E2 oraz dziewiętnaście E195-E2.
Embraer w ostatnich trzech miesiącach minionego roku dostarczył 55 odrzutowców. Szesnaście z nich było komercyjnych, a 39 biznesowych. Rekordowy 2021 rok zaowocował umowami z American Airlines,
Azorra Aviation, NetJets czy nigeryjskimi Overland Airways.
Producent z Kraju Kawy podpisał również umowy na usługi i wsparcie techniczne z KLM Cityhopper i TAP Express. Firma z Sao Paulo dostarczyła ponadto w minionym roku sześć lekkich odrzutowców Phenom 100 oraz 56 maszyn Phenom 300. Na 31 dostarczonych samolotów średniej wielkości złożyło się czternaście odrzutowców Praetor 500, a także siedemnaście Praetor 600.
Embraer na dzień 31 grudnia posiadał portfel zamówień na 325 samolotów (170 pasażerskich E195-E2, a także 147 wersji E175 oraz pięć E190-E2 i trzy E190) o wartości 17 mld dolarów. Aż 51 z puli 170 sprzedanych maszyn E195-E2 trafi do brazylijskich Azul. 33 samoloty tej wersji trafią do Aercap, kolejnych 30 do Porter Airlines, dwadzieścia do Azoma, dziewiętnaście do Aercastle, osiem do nigeryjskich Air Peace, siedem do chińskiego leasingodawcy ICBC oraz dwa do Congo Airways.
Wśród trzech klientów na pięć E190-E2 po dwie maszyny odbiorą Aercastle i Congo Airways, a jedną Air Kiribati. Największym odbiorcą odrzutowców E175 będą z kolei Republic Airways, które zamówiły 100 samolotów tej wersji. Kolejne 27 trafi do amerykańskich Skywest Airlines, a siedem do KLM. Po trzy maszyny E175 zyskają floty American Airlines i Overland Airways. Ostatnich siedem zamówionych odrzutowców tej wersji odbiorą anonimowi klienci. Trzy samoloty E190 trafią do CIAF Leasing z Egiptu.
Embraer poinformował jednocześnie o zawieszeniu w miniony piątek na trzy lata prac nad najsłabiej sprzedającym się odrzutowcem E175-E2. Samoloty tej wersji mają wejść do służby w dalszej części dekady. "Spółka spodziewa się wznowienia działań związanych z rozwojem tego programu po trzyletniej przerwie i wprowadzenie go do użytku w latach 2027-2028" - oświadczył producent z Brazylii.