Brazylijski Embraer dostarczył w pierwszym kwartale bieżącego roku siedem samolotów pasażerskich, w tym pięć wersji E195-E2 i dwa E175, a także osiem odrzutowców biznesowych – poinformował oficjalnym komunikacie producent z Kraju Kawy. To wzrost o 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Portfel wiążących zamówień na dzień 31 marca wynosił 17,4 mld dolarów.
Według danych General Aviation Manufacturers Association (GAMA) pierwszy kwartał 2023 roku potwierdził, że
Embraer Phenom 300 pozostaje już jedenasty rok z rzędu najlepiej sprzedającym się lekkim odrzutowcem na świecie.
Brazylijski producent dostarczył 59 maszyn tej wersji tylko w 2022 roku, a w sumie klienci odebrali już ponad 700 takich samolotów. Kolejną dobrą wiadomością z pierwszego kwartału był certyfikat STC od Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) i Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) dla odrzutowca
Phenom 300MED.
Źródło: Embraer.
W segmencie usług i wsparcie Embraer ogłosił podpisanie umowy serwisowej z Siłami Powietrznymi Filipin (PAF) w ramach utrzymania krajowej floty samolotów A-29 Super Tucano. Producent z Kraju Kawy ujawnił również trzech nowych klientów korzystających z Beacon, platformy cyfrowej do koordynacji konserwacji, łączącej zasoby i specjalistów w celu szybszego powrotu do eksploatacji.
Embraer podpisał w pierwszym kwartale także umowę o współpracy z Air New Zealand w zakresie projektów zrównoważonych samolotów nowej generacji. Segment obrony i bezpieczeństwa zorganizował z kolei wystawę produktów oraz innowacyjnych rozwiązań na rynkach Europy, Azji i Bliskiego Wschodu.
Od momentu powstania w 1969 roku Embraer dostarczył już ponad 8000 samolotów. Średnio co dziesięć sekund odrzutowiec wyprodukowany przez firmę z Brazylii startuje gdzieś na świecie. Maszyny Embraera, który jest głównym eksporterem towarów o wysokiej wartości dodanej w Kraju Kawy, przewożą ponad 145 mln pasażerów rocznie. Producent utrzymuje jednostki przemysłowe, biura, centra serwisowe i dystrybucyjne w obu Amerykach, Afryce, Azji i Europie.
Embraer zaprezentował ostatnio wyniki za ubiegły rok oraz przedstawił plany na najbliższe lata. Europa odgrywa w nich istotną rolę, zwłaszcza w zakresie największych E-Jetów.
– Mamy dobre oczekiwania jeśli chodzi o Polskę. PLL LOT od ponad 25 lat jest naszym partnerem. Cenimy tę współpracę i wierzymy, że nasze E2 będą najlepszym zastępcą dla E1 –
mówił Francisco Gomes Neto, prezes zarządu Embraera podczas spotkania z dziennikarzami z Polski.