Partner serwisu
Biznes i przemysł

Embraer dostarczył 1500. E-Jeta

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Embraer dostarczył 1500. E-Jeta
Fot. Angel Natal
Program samolotów E-Jet Embraera osiągnął kolejny kamień milowy. We wtorek (18 grudnia) linia Horizon Air odebrała 1500. E-Jeta, którym został Embraer 175 w barwach grupy Alaska Airlines, do której należy przewoźnik. Spółka Horizon Air zamówiła łącznie 33 maszyny E-175 wraz z prawami zakupu kolejnych 10 samolotów tego typu.

To już 1500 E-Jetów

Uroczystość odbyła się w siedzibie spółki w São José dos Campos w Brazylii pod koniec listopada. Wśród gości znaleźli się przedstawiciele Embraera, linii Horizon Air oraz Alaska Airlines. Nowy jubileusz został osiągnięty w okresie jednego roku po tym jak 1400. E-Jet został dostarczony z początkiem grudnia 2017 r.

– 1500. dostarczony E-Jet stanowi istotny kamień milowy dla Embraera. Wynik ten został osiągnięty 14 lat po wejściu E-Jetów do służby w 2004 r. w Polskich Liniach Lotniczych LOT. Świadczy to o sukcesie tego programu na światowym rynku lotnictwa komercyjnego. Ponadto, jesteśmy szczególnie dumni, że Horizon Air z grupy Alaska Air, znana w USA linia lotnicza, przyczynia się do tego historycznego sukcesu –
powiedział John Slattery, prezes Embraer Commercial Aviation.

Jubileuszowy samolot E175 (N643QX), to 25. egzemplarz tej maszyny, który trafił do przewoźnika. Maszyna posiada specjalną naklejkę informującą, że to 1500. E-Jet. Do końca roku linia Horizon Air otrzyma jeszcze jeden taki samolot. Maszyny obsługują loty krajowe i regionalne, a na pokład zabierają 76 pasażerów: 12 w klasie biznes, 12 w klasie premium oraz 52 w klasie ekonomicznej. Obecnie w barwach Horizon Air lata 65 samolotów: 40 bombardierów Q400 oraz 25 embraerów E175.

Rodzina E2 następcą E-Jetów pierwszej generacji

W 2013 r. Embraer ogłosił następcę obecnej rodziny E-Jetów. E2 to druga generacja samolotów regionalnych brazylijskiej firmy. Modele E175-E2 i E195-E2 będą nieco większe od obecnych wersji. E175-E2 będzie miał o jeden rząd siedzeń więcej i pomieści do 88 pasażerów. E195-E2 "urośnie" aż o trzy rzędy siedzeń do maksymalnej pojemności 146 pasażerów. E190-E2 zostanie tej samej wielkości, co teraz - będzie mógł przewozić do 106 osób.

Samoloty z rodziny E2 otrzymały nowe silniki, skrzydła, nową kabinę a także pełny system fly-by-wire (FBW). Wyłącznym dostawcą silników jest firma Pratt & Whitney. Nowe modele z rodziny E175 oraz E190/195-E2 będą napędzane kolejno przez silniki PurePower PW1700G i PW1900G. Zastąpują one obecnie użytkowane jednostki napędowe General Electric CF34. Pierwszego E-Jeta E2 (E190-E2) dostarczono do linii Wideroe w maju tego roku. Dostawa pierwszego E195-E2 planowana jest w połowie 2019 r. do linii Azul, natomiast pierwszy E175-E2 pojawi się w 2020 r. w linii SkyWest. Brazylijski producent przewiduje, że w ciągu następnych 20 lat na rynku będzie zapotrzebowanie na 6400 nowych samolotów o wielkości do 130 miejsc. W tej chwili Embraer, według swoich danych, ma około 48 proc. udziału w tym rynku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

B737 MAX drenują finanse Boeinga. Pierwsze oznaki zmian

Biznes i przemysł

B737 MAX drenują finanse Boeinga. Pierwsze oznaki zmian

Mateusz Kieruzal 21 marca 2024

EASA będzie sama certyfikować nowe boeingi?

Biznes i przemysł

EASA będzie sama certyfikować nowe boeingi?

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

Zobacz również:

MAP: LOT chce kupić 84 samoloty. Airbus i Embraer w resorcie

Prawo i polityka

MAP: LOT chce kupić 84 samoloty. Airbus i Embraer w resorcie

Łukasz Malinowski 18 marca 2024

EASA będzie sama certyfikować nowe boeingi?

Biznes i przemysł

EASA będzie sama certyfikować nowe boeingi?

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

American Airlines kupuje nowe Embraery

Biznes i przemysł

American Airlines kupuje nowe Embraery

Aleksander Domański 06 listopada 2018

Pozostałe z wątku:

B737 MAX drenują finanse Boeinga. Pierwsze oznaki zmian

Biznes i przemysł

B737 MAX drenują finanse Boeinga. Pierwsze oznaki zmian

Mateusz Kieruzal 21 marca 2024

EASA będzie sama certyfikować nowe boeingi?

Biznes i przemysł

EASA będzie sama certyfikować nowe boeingi?

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

Zobacz również:

MAP: LOT chce kupić 84 samoloty. Airbus i Embraer w resorcie

Prawo i polityka

MAP: LOT chce kupić 84 samoloty. Airbus i Embraer w resorcie

Łukasz Malinowski 18 marca 2024

EASA będzie sama certyfikować nowe boeingi?

Biznes i przemysł

EASA będzie sama certyfikować nowe boeingi?

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

American Airlines kupuje nowe Embraery

Biznes i przemysł

American Airlines kupuje nowe Embraery

Aleksander Domański 06 listopada 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5