Partner serwisu
Biznes i przemysł

Embraer dostarczył 1800. E-Jeta (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
03-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Program samolotów E-Jet Embraera osiągnął kolejny kamień milowy. Wczoraj (2 maja) linia Royal Jordanian odebrała 1800. wyprodukowanego E-Jeta, którym został embraer E190-E2 leasingowany od firmy Azorra. Jordańska linia zamówiła łącznie osiem maszyn E-Jet nowej generacji: cztery E190-E2 oraz cztery E195-E2.

E-Jety odniosły globalny sukces we flotach ponad 90 linii lotniczych z 60 krajów na całym świecie, odkąd pierwszy samolot wszedł do służby w marcu 2004 r. w PLL LOT. W ciągu 20 lat służby E-Jety przewiozły dwa mld pasażerów, wykonały 26 mln lotów i pokonały dystans 140 mln kilometrów.

- Wspaniale jest zaznaczyć ten kamień milowy wraz z dwoma kluczowymi partnerami, Royal Jordanian i Azorra. Zawsze szukamy sposobów na ulepszenie naszych samolotów - obniżenie kosztów operacyjnych, wydłużenie okresów międzyobsługowych i dodanie nowych technologii. Jeszcze w tym roku ogłosimy szereg ulepszeń wydajności E2, który udowodnił również, że jest gotowy do lotu na 100 proc. paliwie SAF. Rodzina E2 nadal wykazuje swoje zalety w zakresie spalania paliwa, emisji, ciszy, niezawodności i komfortu pasażerów, a linie lotnicze to zauważają - powiedział Arjan Meijer, prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation.

To już 1800 E-Jetów

Uroczystość odbyła się w siedzibie spółki w São José dos Campos w Brazylii w mijającym tygodniu. Wśród gości znaleźli się przedstawiciele Embraera, lessora Azorra Aviation oraz linii Royal Jordanian. Nowy jubileusz został osiągnięty w okresie nieco krótszym niż 2 lata po tym jak 1700. E-Jet został dostarczony z końcem września 2022 r. do linii KLM Cityhopper.

- Dla Azorra bycie częścią tego kamienia milowego jest prawdziwym zaszczytem i dziękujemy Embraerowi i naszym przyjaciołom z Royal Jordanian za ich ciągłe partnerstwo. Dzięki naszemu portfelowi zamówień E2 i rosnącej liczbie klientów linii lotniczych, nadal widzimy bardzo dobrą przyszłość dla tych samolotów i ich wyjątkowej wydajności, doskonałego doświadczenia pasażerów i wyraźnych korzyści ekonomicznych jakie zapewniają - powiedział John Evans, dyrektor generalny i założyciel Azorra Aviation.

Jubileuszowy samolot E190-E2 (JY-REC), to pierwszy egzemplarz w tej wersji, który trafił do jordańskiego przewoźnika. Maszyna posiada specjalną naklejkę na kadłubie, która informuje, że jest to 1800. E-Jet. Do końca roku przewoźnik otrzyma jeszcze jeden taki samolot. Maszyny E190-E2 obsługiwać będą głównie loty regionalne i średniodystansowe, a na pokład zabiorą 92 pasażerów: 12 w klasie Crown (biznes 1-1) oraz 80 osób w klasie ekonomicznej (2-2). Obecnie w barwach Royal Jordanian lata siedem embraerów: dwa E175 i dwa E195 pierwszej generacji oraz dwa E195-E2 i jeden E190-E2.

- Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w obchodach tego kamienia milowego dla Embraera i programu E-jet, uznając wieloletnią współpracę między Royal Jordanian i Embraerem, wspieraną przez naszych cenionych partnerów z firmy Azorra. Rodzina samolotów E2 wspiera nasze strategiczne cele i płynnie integruje się z naszą wizją regionalnej łączności i rozwoju. Odgrywa to kluczową rolę w naszych wysiłkach na rzecz modernizacji floty, oferując niezrównaną wydajność, elastyczność i zadowolenie pasażerów - powiedział Samer Majali, wiceprezes i dyrektor generalny Royal Jordanian Airlines.

Flota przewoźnika

Flota Royal Jordanian składa się z 29 samolotów: trzech airbusów A319, dziewięciu A320, dwóch A321, jednego A321F, siedmiu boeingów B787-8 Dreamliner, dwóch embraerów E175, dwóch E195, jednego E190-E2 oraz dwóch E195-E2. Obecnie linia oczekuje na dostawę 31 samolotów: 20 airbusów z rodziny A320neo, trzech embraerów E190-E2, dwóch E195-E2 oraz sześciu boeingów B787-9 Dreamliner.

Rodzina E-Jet E2

W 2013 r. Embraer ogłosił następcę pierwszej rodziny E-Jetów. E2 to druga generacja samolotów regionalnych brazylijskiej firmy. Modele E175-E2 i E195-E2 są nieco większe od obecnych wersji. E175-E2 ma o jeden rząd siedzeń więcej i pomieści do 88 pasażerów. E195-E2 "urósł" aż o trzy rzędy siedzeń do maksymalnej pojemności 146 pasażerów. E190-E2 został podobnej wielkości, co teraz i będzie mógł przewozić do 110 osób.Samoloty z rodziny E2 otrzymały nowe silniki, skrzydła, nową kabinę a także pełny system fly-by-wire (FBW). Wyłącznym dostawcą silników jest firma Pratt & Whitney. Nowe modele z rodziny E175 oraz E190/195-E2 są napędzane kolejno przez silniki PurePower PW1700G i PW1900G. Zastępują one obecnie użytkowane jednostki napędowe General Electric CF34.

Pierwszego E-Jeta E2 (E190-E2) dostarczono do linii Wideroe w maju 2018 r., pierwszego E195-E2 we wrześniu 2019 r. do linii Azul, natomiast wejście do służby najmniejszej wersji z rodziny E-Jetów E2, E175-E2, zostało opóźnione o ponad rok do 2024 r. Pierwszy z tych samolotów ma zostać dostarczony do linii SkyWest. Brazylijski producent przewiduje, że w ciągu następnych 20 lat na rynku będzie zapotrzebowanie na 6400 nowych samolotów o wielkości do 130 miejsc. W tej chwili Embraer, według swoich danych, ma około 49 proc. udziału w tym rynku. Do tej pory zamówiono 306 embraerów E-jet E2, w tym 272 E195-E2. Do końca kwietnia br. dostarczono 112 samolotów z rodziny E2: 20 E190-E2 oraz 92 E195-E2.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwszy polski F-35 na linii montażu końcowego (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Pierwszy polski F-35 na linii montażu końcowego (zdjęcia)

Piotr Bożyk 02 maja 2024

China Southern również zamawiają 100 maszyn COMAC C919

Biznes i przemysł

Airbus liczy na chińskie zamówienie samolotów podczas wizyty Xi w Paryżu

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Embraer zainwestuje 390 mln dolarów i zwiększy zatrudnienie

Biznes i przemysł

Embraer: Pierwszy lot E-Jeta cargo E190F (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Pierwszy polski F-35 na linii montażu końcowego (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Pierwszy polski F-35 na linii montażu końcowego (zdjęcia)

Piotr Bożyk 02 maja 2024

China Southern również zamawiają 100 maszyn COMAC C919

Biznes i przemysł

Airbus liczy na chińskie zamówienie samolotów podczas wizyty Xi w Paryżu

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Embraer zainwestuje 390 mln dolarów i zwiększy zatrudnienie

Biznes i przemysł

Embraer: Pierwszy lot E-Jeta cargo E190F (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5