Embraer dostarczył w czwartek (12 września) pierwszego na świecie E195-E2. Największego embraera z rodziny E2, który jest leasingowany przez firmę AerCap, odebrała brazylijska linia Azul (launch customer).
Embraer E195-E2 numer jeden dla brazylijskiego przewoźnika, to samolot o oznaczeniu MSN 19020018, napędzany silnikami Pratt & Whitney PW1900G i rejestracji PR-PJN. E195-E2 linii Azul zabierze na pokład 136 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej (ekonomicznej). Maszyna posiada także specjalne malowanie z najważniejszymi wartościami linii Azul. Przewoźnik, którego baza znajduje się w Sao Paulo, niedaleko fabryki Embraera, brał aktywny udział w projektowaniu nowej rodziny samolotów, których łącznie zamówił 51 sztuk.
- Dzisiejsza dostawa to bardzo ważna okazja, bo to największy komercyjny samolot, jaki kiedykolwiek zbudował Embraer. Pasażerowie pokochają nowe wnętrze, a linie lotnicze pokochają jego niezwykłą ekonomikę. Jest to absolutnie idealne rozwiązanie dla niskokosztowego modelu biznesowego Azul i portfela flot firmy AerCap. Jestem dumny ze wszystkich w zespole Embraer, którzy tak ciężko pracowali, aby zobaczyć ten dzień - powiedział John Slattery, prezes Embraer Commercial Aviation.
Nowy embraer E195-E2, największy w rodzinie zmodernizowanych odrzutowców regionalnych E2, to równocześnie największy samolot kiedykolwiek produkowany w Brazylii. Samolot będzie mógł przewozić do 146 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej oraz 120 w konfiguracji dwóch klas. Maszyna została powiększona o maksymalnie 18 miejsc w stosunku do obecnego wariantu E195, ma też zasięg większy o 450 mil morskich (833 km), który wynosi 2600 mil morskich (4800 km). Samoloty E2 mają być o 20-25 proc. tańsze w użytkowaniu niż obecna generacja odrzutowców embraera. Dzięki powiększeniu modelu E195-E2 Embraer będzie konkurował przede wszystkim z airbusem A220-100, a nie z tylko rodziną bombardiera CRJ1000, jak to było do tej pory.
- W ciągu ostatnich 10 lat Azul zrewolucjonizował brazylijski rynek lotniczy. Pomogliśmy podwoić rynek krajowy, oferując usługi regionom, miastom i społecznościom, które nigdy wcześniej nie miały takiej możliwości i to wszystko dzięki samolotom Embraer E195. Teraz z E195-E2 jesteśmy gotowi do uruchomienia następnego rozdziału w lotnictwie brazylijskim. Nie możemy być bardziej dumni z wprowadzenia tego brazylijskiego samolotu zbudowanego z brazylijską technologią i innowacjami na brazylijskie niebo. E2 stanowi kolejny znaczący krok w transformacji floty Azul, dodatkowo napędzając naszą historię ekspansji w nadchodzących latach - powiedział David Neeleman, założyciel i prezes zarządu Azul.
Warto dodać, że już w kwietniu br. E195-E2 otrzymał certyfikat typu. Dokument certyfikacyjny pozwala europejskim, amerykańskim i brazylijskim liniom lotniczym, jak również tym, które stosują przepisy EASA, FAA i ANAC, na użytkowanie i obsługę samolotu E-Jet E195-E2. Koszty operacyjne w porównaniu do E195 poprzedniej generacji będą niższe o 20-25 proc. Do programu testów zostały wykorzystane dwa embraery E195-E2. Łącznie program E2 zebrał do tej pory potwierdzone zamówienia na 324 maszyn (154 E195-E2) i 415 w opcjach do wykorzystania.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.