Rodzina E-Jetów E2 firmy Embraer, E190-E2 i E195-E2, otrzymała certyfikat typu od malezyjskiego nadzoru lotniczego - Civil Aviation Authority of Malaysia (CAAM). Wcześniej takie certyfikaty przyznała Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa, kanadyjska Transport Canada Civil Aviation (TCCA) oraz brazylijska Narodowa Agencja Lotnictwa Cywilnego (ANAC).
Certyfikacja wykazała, że samoloty te spełniają wymogi wszystkich przepisów lotniczych oraz ochrony środowiska wydanych przez malezyjską agencję. Otrzymany certyfikat pozwala malezyjskim liniom lotniczym, jak również tym, które stosują przepisy CAAM na użytkowanie i obsługę samolotów z rodziny E-Jet E2: E190-E2 oraz E195-E2.
Ten znaczący kamień milowy nastąpił po tym, jak malezyjskie linie
SKS Airways ogłosiły wybór 10 samolotów E195-E2 na targach LIMA 23, aby zrealizować swoje plany rozwoju w regionie.
- Po przeprowadzeniu kompleksowej oceny CAAM z przyjemnością przyznał walidację certyfikacji typu samolotom E195-E2 i E190-E2. Doceniamy współpracę z Embraerem w dążeniu do naszego celu, jakim jest zaszczepienie kultury bezpieczeństwa, aby zapewnić najwyższy poziom ochrony i wydajności w malezyjskim przemyśle lotniczym - powiedział kapitan Norazman Bin Mahmud, dyrektor generalny Civil Authority of Malaysia.
W swojej niedawnej analizie malezyjskiej siatki połączeń lotniczych Embraer zidentyfikował znaczące możliwości dla krajowych przewoźników linii lotniczych u w zakresie ustanowienia do 120 nowych tras w Malezji i regionie Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN) poprzez wdrożenie najnowszych technologicznie regionalnych odrzutowców E2, które zapewniają największą redukcję spalania paliwa i najniższe koszty, jednocześnie otwierając nowe trasy z zyskiem.
E195-E2 - największy w rodzinie E-Jetów E2
Nowy embraer, największy w rodzinie zmodernizowanych odrzutowców regionalnych E2, to równocześnie największy samolot kiedykolwiek produkowany w Brazylii. Samolot może przewozić do 146 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej oraz 130 w konfiguracji dwóch klas. Maszyna została powiększona o maksymalnie 18 miejsc w stosunku do obecnego wariantu E195, posiada też zasięg większy o 450 mil morskich (833 km), który wynosi 2600 mil morskich (4800 km). Samoloty E2 są o ponad 20 proc. tańsze w użytkowaniu niż obecna generacja odrzutowców embraera. Dzięki powiększeniu modelu E195-E2 Embraer konkuruje przede wszystkim z airbusem A220-100, a nie z tylko rodziną dawnych bombardierów CRJ1000. Do tej pory zamówiono 270 embraerów E-jet E2: 34 E190-E2 oraz 236 E195-E2. Do końca czerwca br. dostarczono 81 samolotów z rodziny E2: 18 E190-E2 oraz 63 E195-E2.