Partner serwisu
Biznes i przemysł

Embraer E190F E-Freighter z certyfikatem typu od ANAC

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Embraer poinformował podczas Farnborough Airshow, że Brazylijska Narodowa Agencja Lotnictwa Cywilnego (ANAC) wydała certyfikat typu dla najnowszego samolotu producenta - E190F E-Freighter. Inne organy regulujące przepisy lotnicze jak EASA i FAA wydadzą odpowiednie certyfikaty w późniejszym terminie.

Embraer w 2022 r. wkroczył na rynek przewozów cargo, wprowadzając dwa nowe typy E-Jetów: E190F i E195F. Nowe samoloty opierać się będą na przebudowie samolotów pasażerskich na wersję cargo tzw. Passenger To Freighter (P2F). Samolot E190F, który zadebiutował publicznie podczas ostatniego Farnborough Airshow, został opracowany w celu wypełnienia luki na rynku ładunków lotniczych i zastąpienia starszych, mniej wydajnych maszyn.

- E-Freighter to pierwszy krok Embraera na rynku cargo. Po świętowaniu pierwszego lotu w kwietniu br., otrzymanie certyfikatu typu dla naszego najnowszego programu jest kolejnym impulsem. Samolot został bardzo dobrze przyjęty w ostatnim tygodniu przez potencjalnych klientów, którzy po raz pierwszy zobaczyli E-Freightera w Farnborough. Jest to segment, który ma ogromny potencjał i daje nowe życie wcześniejszym E-Jetom, które właśnie wchodzą w typową fazę wymiany - powiedział Arjan Meijer, prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation.

E-Freighter ma otrzymać certyfikaty od Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) oraz amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) jeszcze w tym roku, a wkrótce potem samolot otrzyma także certyfikat systemu załadunku frachtu (Cargo Loading System).

Brazylijski producent przeprowadził pierwszy lot techniczny E190 po przebudowie na E190F dokładnie 5 kwietnia tego roku. Embraer jest w trakcie zakończenia przebudowy kolejnego E190F, a wkrótce przeprowadzi także proces P2F dla większego E195.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z certyfikacji ANAC dla E-Freightera. Ten ważny krok pokazuje, że Embraer posiada umiejętności inżynieryjne i MRO niezbędne do zaprezentowania wyjątkowego produktu i usług dla naszych klientów. Jesteśmy gotowi wspierać operatorów zainteresowanych rozszerzeniem swojej działalności na rynku cargo o najlepsze w swojej klasie usługi - podsumował Carlos Naufel, dyrektor generalny i prezes Embraer Services & Support.

E-Freighter

Konwersja E-Jet P2F firmy Embraer zapewni wiodące w segmencie osiągi i ekonomikę. E-Jety Freighter będą miały o ponad 50 proc. większą pojemność, trzykrotnie większy zasięg niż duże turbośmigłowe samoloty towarowe i do 30 proc. niższe koszty operacyjne niż odrzutowe samoloty wąskokadłubowe.

Pierwsza przebudowa na frachtowce została przeprowadzona w zakładach Embraera w Brazylii i obejmowała m.in. przednie drzwi ładunkowe na pokładzie głównym, system obsługi ładunków, wzmocnienie podłogi, sztywną barierę ładunkową (RCB) - barierę 9G z drzwiami dostępowymi, system wykrywania dymu ładunkowego, w tym gaśnice klasy "E" w górnym przedziale ładunkowym, zmiany w systemie zarządzania powietrzem (chłodzenie, zwiększanie ciśnienia itp.), usunięcie elementów wyposażenia wnętrza oraz przepisy dotyczące transportu materiałów niebezpiecznych.

E190F będzie mógł przewozić ładunek użyteczny o masie do 10 700 kg (23 600 lb), a E195F do 12 300 kg (27 100 lb). Zasięg każdego z nich wyniesie kolejno 4259 km (2300 nm) oraz 3889 km (2100 nm). Do tej pory Embraer zabezpieczył zamówienia na 50 takich maszyn, a lessor Nordic Aviation Capital (NAC) będzie pierwszym odbiorcą tych samolotów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ceremonia otwarcia IO w Paryżu z lotniczym akcentem

Pasażer i linie lotnicze

Ceremonia otwarcia IO w Paryżu z lotniczym akcentem

Aeroklub Polski 31 lipca 2024

Croatia Airlines z pierwszym A220 w nowym malowaniu

Pasażer i linie lotnicze

Współpraca Itaki z Wakacje.pl potrwa trochę dłużej

Biznes i przemysł

Zobacz również:

FIA: Niderlandy i Austria stawiają na embraera C-390

Biznes i przemysł

FIA: Niderlandy i Austria stawiają na embraera C-390

Piotr Bożyk 27 lipca 2024

FIA2024: Embraer ogłosił modernizację E-Jetów E2 oraz E175

Biznes i przemysł

Kolejny KC-390 wszedł do służby w Siłach Powietrznych Portugalii

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Ceremonia otwarcia IO w Paryżu z lotniczym akcentem

Pasażer i linie lotnicze

Ceremonia otwarcia IO w Paryżu z lotniczym akcentem

Aeroklub Polski 31 lipca 2024

Croatia Airlines z pierwszym A220 w nowym malowaniu

Pasażer i linie lotnicze

Współpraca Itaki z Wakacje.pl potrwa trochę dłużej

Biznes i przemysł

Zobacz również:

FIA: Niderlandy i Austria stawiają na embraera C-390

Biznes i przemysł

FIA: Niderlandy i Austria stawiają na embraera C-390

Piotr Bożyk 27 lipca 2024

FIA2024: Embraer ogłosił modernizację E-Jetów E2 oraz E175

Biznes i przemysł

Kolejny KC-390 wszedł do służby w Siłach Powietrznych Portugalii

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5