Wzrost przychodów o 21 proc. do poziomu 6,39 miliarda dolarów amerykańskich doprowadził do odnotowania skorygowanego zysku netto rzędu 461 milionów dolarów. Rok 2024 był dla wszystkich jednostek brazylijskiego koncernu z sektora lotniczego był bardzo dobry, lecz to dział obronny był motorem napędowym wyników finansowych.
Dostawy 75 samolotów w czwartym kwartale, z czego 31 to maszyny komercyjne, pozwoliło Embraerowi odnotować całoroczny dostawy na poziomie 206 samolotów. W zeszłym roku brazylijski producent przekazał liniom 73 maszyny pasażerskie, dostarczając także 130 samolotów biznesowych oraz trzy wielozadaniowe embraery KC-390 Millenium dla wojska. Poziom dostaw urósł rok do roku o 14 proc., zgodnie z założonymi przez zarząd producenta celami dla sektora komercyjnego, jak i klasy executive.
Portfel zamówień całego przedsiębiorstwa osiągnął w czwartym kwartale wartość 26,3 miliarda dolarów amerykańskich. Wartość ta jest największą odnotowaną przez firmę z Kraju Kawy w historii i jest o ponad 40 proc. wyższa rok do roku i o 16 proc. wyższa, jeśli porówna się kwartał do kwartału. Embraer zakończył 2024 rok z wiodącym w branży wskaźnikiem book-to-bill na poziomie 2,2. Jednostka komercyjna zakończyła zeszły rok z portfelem zamówień o 15 proc. wyższym, którego wartość sięgnęła 10,2 miliarda dolarów. Z kolei portfel zamówień jednostki biznesowej osiągnął rekordową wartość 7,4 miliarda dolarów, aż o 65 proc. urosła wartość kwartalnych zamówień.
Wszystkie jednostki Embraera odnotowały dobre wyniki przez cały rok, zwłaszcza Defense & Security oraz Executive Aviation, których przychody wzrosły odpowiednio o 40 i 25 proc. w ujęciu rok do roku. Całkowite przychody producenta wyniosły 6,39 miliarda dolarów, co jest najwyższym poziomem w historii brazylijskiego koncernu; roczny wzrost przychodów wyniósł 21 proc., znacznie powyżej zakładanych prognoz.
W ciągu roku firma wygenerowała 708,2 miliona dolarów skorygowanego zysku operacyjnego (EBIT), notując 11,1 proc. marży. Zeszłoroczna działalność wypracowała zysk netto w kwocie 461,6 miliona dolarów 2024 r. w porównaniu z 79,5 miliona dolarów odnotowanych w 2023 r., jeśli wyłączymy pozycje nadzwyczajne, takie jak 112 milionów dolarów w podatkach odroczonych i 2,9 miliona dolarów z tytułu wyników programu Eve, czyli latającej taksówki.
Prognozy na 2025 roku zakładają, że brazylijski koncern dostarczy od 77 do 85 samolotów pasażerskich. Jednostka Executive Aviation powinna przekazać klientom od 145 do 155 samolotów prywatnych. Całkowite przychody firmy mają wzrosnąć, zamykając się w przedziale od 7 do 7,5 miliarda dolarów. Skorygowana marża operacyjna wyniesie między 7,5 a 8,3 proc., co pozwoli odnotować cash-flow na poziomie 200 lub więcej milionów dolarów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.