Partner serwisu
Biznes i przemysł

Embraer oficjalnie z Boeingiem. Umowa na 4 mld dolarów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Boeing

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Embraer oficjalnie z Boeingiem. Umowa na 4 mld dolarów
Fot. Boeing
Embraer i Boeing po ponad półrocznych negocjacjach wreszcie podpisały porozumienie w sprawie joint venture. Zgodnie z umową 80 proc. udziałów brayzlijskiego producenta trafi pod skrzydła Boeinga. Cywilna produkcja Embraera wyceniana jest na 4,75 mld dol., więc udziały Boeinga w przybliżeniu mają wartość 3,8 mld dol. Amerykański producent przejmie produkcję maszyn komercyjnych, zaś produkcja wojskowa Embraera pozostanie w rękach Brazylijczyków. 

O planowanym połączeniu sił światowi giganci poinformowali już w grudniu 2017 roku. Rząd opowiadał się otwarcie za takim sojuszem w lotnictwie cywilnym. Kością niezgody był jednak program wojskowy – brazylijskie władze nie chciały, by doszło do kupna Embraera przez koncern z USA, bo chciały zachować niezależność programów wojskowych swojej firmy. Końca negocjacji nie było widać także w dwóch kwartałach 2018 roku. Połączenie części Embraera z Boeingiem opóźniają trudności w wyodrębnieniu trzech działów brazylijskiego przewoźnika. Jeszcze w kwietniu strony rozmawiały o utworzeniu nowej spółki skupionej na samolotach cywilnych, z wykluczeniem działu samolotów wojskowych i dyspozycyjnych Embraera. Decyzja o pozostawieniu odrębnie działu wojskowego Embraera ułatwiła przełamanie oporów rządu Brazylii co do kontroli nad programami wojskowymi.

Stojący na czele Boeinga Dennis Muilenburg zapewnia, że strategiczne partnerstwo z Embraerem przyczyni się do wygenerowania znaczących korzyści dla obu firm, ich klientów, pracowników i udziałowców oraz dla państw, w których obie spółki funkcjonują. – To niezwykle ważne partnerstwo w oczywisty sposób wpisuje się w długoterminową strategię Boeinga stawiania na organiczny rozwój – dodał Muilenburg. W podobnym tonie wypowiadał się stojący na czele Embraera Paulo Cesar de Souza e Silva, który podkreślił także rolę porozumienia w zwiększaniu produkcji, sprzedaży i tworzenia nowych miejsc w pracy w jego rodzinnym kraju.

Sojusz miał być odpowiedzią na współpracę Airbusa z Bombardierem dotyczącą zakupu CSeries, która formalnie została przypieczętowana na początku lipca. Grupa Airbus jest teraz w posiadaniu wynoszącego 50,01% udziału większościowego w spółce celowej CSeries Aircraft Limited Partnership (CSALP), a Bombardier i Investissement Québec zachowują w niej – odpowiednio – 34% i 16% udziałów. Samorząd kanadyjskiego regionu Quebec w 2015 roku przekazał 1 mld dolarów na wsparcie programu. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Transakcja ma zostać sfinalizowana w ciągu najbliższych kilku miesięcy oraz wymaga pozyskania zgód wewnątrzkorporacyjnych oraz zatwierdzenia przez władzę Brazylii. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to cały proces zakończy się jeszcze w roku 2019. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

B737 MAX drenują finanse Boeinga. 4 mld dolarów przepalone w Q1

Biznes i przemysł

B737 MAX drenują finanse Boeinga. 4 mld dolarów przepalone w Q1

Mateusz Kieruzal 27 kwietnia 2024

Boeing zainwestował w symulator na Politechnice Warszawskiej

Infrastruktura i lotniska

Boeing: Drastyczny spadek dostaw nowych samolotów

Biznes i przemysł

Boeing: Drastyczny spadek dostaw nowych samolotów

Mateusz Kieruzal 11 kwietnia 2024

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Biznes i przemysł

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2024

Porządki w Boeingu. Nie będzie spotkań z szefami linii

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zmiany. Prezes rezygnuje!

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zmiany. Prezes rezygnuje!

Mateusz Kieruzal 25 marca 2024

Zobacz również:

B737 MAX drenują finanse Boeinga. 4 mld dolarów przepalone w Q1

Biznes i przemysł

B737 MAX drenują finanse Boeinga. 4 mld dolarów przepalone w Q1

Mateusz Kieruzal 27 kwietnia 2024

Boeing zainwestował w symulator na Politechnice Warszawskiej

Infrastruktura i lotniska

Boeing: Drastyczny spadek dostaw nowych samolotów

Biznes i przemysł

Boeing: Drastyczny spadek dostaw nowych samolotów

Mateusz Kieruzal 11 kwietnia 2024

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Biznes i przemysł

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2024

Porządki w Boeingu. Nie będzie spotkań z szefami linii

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zmiany. Prezes rezygnuje!

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zmiany. Prezes rezygnuje!

Mateusz Kieruzal 25 marca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5