Wraz ze znacznym spadkiem liczby pasażerów linii lotniczych i rosnącym zapotrzebowaniem na cargo lotnicze Embraer opracował rozwiązania w zakresie transportu ładunków dla swojej linii samolotów komercyjnych. Przy mniejszej liczbie lotów komercyjnych, które przewożą zarówno pasażerów, jak i cargo, istnieje spora potrzeba większej przestrzeni ładunkowej.
ANAC, brazylijski organ regulacyjny lotnictwa cywilnego, udzielił w piątek (24 lipca) pozwolenia na przewóz dodatkowego ładunku samolotami pasażerskimi Embraer. Brazylijski producent opublikował dyspozycje techniczne dla rodzin odrzutowców komercyjnych ERJ-145 oraz E-Jet, w tym także E-Jet E2, które wyjaśniają, jak uwzględnić i rozmieścić fracht kabinowy. Biuletyn serwisowy jest dostępny także dla turbośmigłowych EMB-120 Brasilia.
- Inżynierowie Embraera stanęli na wysokości zadania, kiedy nasi klienci zapytali nas, czy moglibyśmy znaleźć sposób, aby ich samoloty Embraer mogły przewozić większą ilość cargo. Obecnie klienci mogą wybierać z całej gamy rozwiązań do przewozu ładunków w kabinach ich EMB 120, ERJ145 i E-Jetów - wyjaśnił Johann Bordais, prezes i dyrektor generalny Embraer Services & Support.
Oprócz umieszczania małych paczek w górnych schowkach, przedmioty ładunku cargo można umieścić na każdym siedzeniu, z zastrzeżeniem pewnych ograniczeń. Ładowność jest znaczna, bo np. w pełni załadowany 96-miejscowy E190 może przewozić 6,720 funtów (3 tony) ładunku kabinowego oprócz dodatkowego cargo pod podłogą. 118-miejscowy E195 może przewozić 8260 funtów (3,75 tony). Klienci mogą zdecydować się na konfigurację ładunków montowanych na podłodze, jeśli ich ładunek nie mieści się na siedzeniach pasażerów. To rozwiązanie pozwala na usunięcie do 70 proc. miejsc pasażerskich, a pozostałe miejsca przeznaczone są na przedmioty, które można przymocować do podłogi. Ładunek musi być umieszczony w zatwierdzonej siatce przymocowanej do wewnętrznych i zewnętrznych prowadnic siedzeń. To rozwiązanie zostało już opracowane dla odrzutowca E195 pierwszej generacji dla Azul Cargo w Brazylii.
Ładowność kabiny dla ERJ145 wynosi do 1750 funtów (0,8 tony) i do 5194 funtów (2,36 tony) w przypadku E190-E2. Klientom potrzebującym jeszcze większej pojemności Embraer może zaoferować Biuletyn Serwisowy dla konfiguracji pełnego ładunku, tak jak to zrobiono w przypadku EMB 120. Takie układy zapewniają operatorom elastyczność w przewożeniu większych ładunków montowanych na podłodze w kabinie pasażerskiej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.