Podczas trwających targów Farnborough Airshow 2022 Embraer zebrał kolejne zamówienia na swoje E-Jety. Kolejne maszyny E175 zamówiła grupa Alaska Air, natomiast na więcej E-Jetów E2 postawiła kanadyjska linia Porter.
Porter stawia na E2
Linie Porter Airlines podtrzymują plany rozszerzenia swojej siatki połączeń w całej Ameryce Północnej, zamawiając kolejnych 20 embraerów E195-E2, które będą pochodzić z 50 opcji jakie posiada ten przewoźnik. Łącznie Porter ma zamówionych 50 E915-E2 wraz z kolejnymi opcjami na 30 maszyn tego typu. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 5,82 mld dolarów amerykańskich według cen katalogowych, przy wykorzystaniu wszystkich opcji.
Porter Airlines będzie pierwszym północnoamerykańskim klientem (launch customer) najnowszej rodziny odrzutowców Embraera E2. Nowe zamówienie Portera zmieni kanadyjski krajobraz lotniczy, zwiększając konkurencję, podnosząc poziom usług pasażerskich i tworząc aż 6 tys. nowych miejsc pracy. Porter zamierza uruchomić loty na E195-E2 do popularnych miejsc biznesowych i wypoczynkowych w całej Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Meksyku i na Karaibach, z Ottawy, Montrealu, Halifaxu i Toronto.
– Embraer posiada sprawdzony samolot, reprezentujący to, co najlepsze w zakresie efektywności środowiskowej, wydajności operacyjnej i komfortu pasażerów. Jesteśmy w trakcie końcowych przygotowań do wprowadzenia E195-E2 w Ameryce Północnej, dołączając do innych globalnych linii lotniczych, które już korzystają z tej rodziny. Samolot ten stanie się podstawą naszej floty, ponieważ Porter zmienia oczekiwania pasażerów wobec podróży lotniczych w taki sam sposób, w jaki my zmienialiśmy je ponad 15 lat temu. W najbliższym czasie zostaną ogłoszone informacje o naszych pierwszych trasach, produktach pokładowych oraz inne szczegóły z tym związane – powiedział Michael Deluce, prezes Porter Airlines.
Obecnie we flocie przewoźnika znajduje się 29 samolotów De Havilland Canada DHC-8 Dash 8 (dawnych bombardierów Q400 NextGen). Linia oczekuje na dostawę 50 samolotów E195-E2. Pierwszy z embraerów E2 ma dotrzeć do linii jeszcze w tym kwartale. Rozwój i odświeżanie floty ma się zakończyć na przełomie 2023 i 2024 r.
Alaska Air Group zamawia osiem E175, polecą dla spółki Horizon Air
Alaska Air Group podpisała umowę z embraerem na zakup ośmiu E-Jetów E175 z opcją na kolejne 13 maszyn tego typu. Wartość kontraktu opiewa na kwotę około 449 mln dolarów amerykańskich. Dostawy nowo zamówionych maszyn mają rozpocząć się w III kw. 2023 r. Nowe maszyny będą latać pod barwami spółki zależnej Alaska Airlines - Horizon Air, a na pokład zabiorą 76 pasażerów w konfiguracji trzech klas: 12 w klasie pierwszej, 20 w klasie premium oraz 44 w ekonomicznej. Samoloty będą obsługiwać połączenia przewoźnika na zasadzie Capacity Purchase Agreement (CPA).
Flota Alaska Airlines, wraz z spółką zależną Horizon Air, składa się z 342 samolotów: 34 airbusów A320, 10 A321neo, 14 boeingów B737-700, 61 B737-800, 79 B737-900, 28 B737 MAX 9, 32 bombardierów Q400 oraz 72 embraerów E175. Linie oczekują na dostawę 135 samolotów: 15 boeingów B737 MAX 8, 42 B737 MAX 9, 60 B737 MAX 8, dwóch B737-800F oraz 20 embraerów E175.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.