Linie lotnicze Wizz Air Abu Dhabi zamierzają w ciągu najbliższych 12 miesięcy podwoić zdublować ilość posiadanych samolotów i znacząco zwiększyć poziom zatrudnianego personelu. Emiracka spółka zależna węgierskiego taniego przewoźnika notuje gwałtowny wzrost popytu na tanie loty do i z Abu Zabi. Airbusy A321LR mają latać z Abu Zabi do Indii i Pakistanu.
Wizz Air Abu Dhabi – narodowe linie Zjednoczonych Emiratów Arabskich, w których węgierskie linie lotnicze posiadają 49 proc. Udziałów, gdyż emirackie prawo zakłada, że pakiet kontrolny akcji posiada lokalna spółka, w tym przypadku holding ADQ – odnotowując „bardzo duży popyt” na loty do i z Abu Zabi spodziewa się, że ruch lotniczy ciągu najbliższych 12 miesięcy wzrośnie prawie dwukrotnie. Z ofert lotniczej węgiersko-bliskowschodniego przewoźnika ma skorzystać około 2,5 mln pasażerów. W ostatnim roku airbusami A321neo Wizz Air Abu Dhabi poleciało prawie 1,2 mln podróżnych.
W wywiadzie dla Bloomberga dyrektor zarządzający Wizz Air Abu Dhabi, Johan Eidhagen, wskazał, że do marca przyszłego roku flota samolotów będzie liczyć 15 maszyn. Obecnie operacje lotnicze w ramach siatki połączeń linii z Abu Zabi wykonuje osiem wąskokadłubowych A321neo, które cechują się wydłużonym zasięgiem w porównaniu do swoich poprzedników.
Eidhagen wyznał, że tanie linie zwiększą liczbę zatrudnianych osób. Docelowo personel zatrudnimy w stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich ma liczyć do 800 osób. Co jakiś czas, linie ogłaszają dodanie kolejnych destynacji do bogatej już siatki połączeń. Airbusy A321neo latają aktualnie do miast oddalonych maksymalnie o sześć godzin lotu. Nie tak dawno linie zainaugurowany loty z Abu Zabi do Taszkentu i perły „Jedwabnego Szlaku” Samarkandy w Uzbekistanie. Od 2 czerwca podróżni będą mogli latać do stolicy Kirgistanu, Biszkeku, a także tureckiej Ankary i Antalyi. 16 czerwca zainaugurowane zostaną bezpośrednie połączenia do Larnaki na Cyprze.
Z Abu Zabi można także polecieć do Albanii (Tirana), Arabii Saudyjskiej (Ad-Dammam, Medyna), Armenii (Erywań), Austrii (Wiedeń), Azerbejdżanu (Baku), Bahrajnu, Bośni i Hercegowiny (Sarajewa), Bułgarii (Sofia), Egiptu (Aleksandria, Sauhadż), Grecji (Ateny, Santorini), Gruzji (Kutaisi), Izraela (Tel Awiw), Jordanii (Amman, Akaba), Kazachstanu (Astana, Ałmaty), Kuwejtu, Omanu (Maskat, Salalah), Rumunii (Bukareszt, Kluż-Napoka), Serbii (Belgrad), Węgier (Budapeszt) oraz Włoch (Katania, Neapol, Rzym). Do i z stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich można także polecieć z Katowic i Krakowa.
Wizz Air wykorzystał lukę
Dla kraju, w którym zarejestrowane są jedne z najlepszych linii lotniczych na świecie (Etihad i Emirates), Wizz Air Abu Dhabi oferuje alternatywę, która okazuje się być popularna wśród pracowników fizycznych, rosnącej klasy średniej i tradycyjnie wielodzietnych rodzin w regionie. Eidhagen powiedział, że różnica w cenach biletów na trasach oferowanych przez Wizz Air i tradycyjnych przewoźników wynosi nawet 500 dirhamów, co odpowiada około 136 dolarom amerykańskim. Dla np. 6-osobowej rodziny zapalała za bilety 816 dolarów mniej to duża różnica.
– Na rynku pojawiła się luka i nikt tak naprawdę nie oferował usług o ultra taniej lub taniej bazie kosztowej – powiedział Eidhagen. Podczas gdy pierwszy rok działalności przedsięwzięcia w Abu Zabi był pod wpływem surowych ograniczeń wynikających z pandemii COVID-19 i surowego podejścia szejków z Abu Zabi do ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa, w zakończonym roku współczynnik zajętości miejsc osiągnął 85 proc. Zarząd przewoźnika liczy, że w 2023 roku tzw. Load Factor wzrośnie o pięć pkt proc.
Indie i Pakistan na radarze
Tanie linie lotnicze Wizz Air Abu Dhabi przechodzą aktualnie przez procedury regulacyjne, aby uzyskać prawa przewozowe do Indii. – Patrzymy na subkontynent indyjski, ponieważ jest tam bardzo duży popyt. Jesteśmy bardzo podekscytowani, jeśli wejdziemy na ten rynek – wskazał Eidhagen podczas Arabskich Targów Turystycznych, które odbywały się w Dubaju. – Obecnie przechodzimy normalny proces regulacyjny, a gdy tylko zostanie zamknięty, będziemy mogli ogłosić trasy [z Abu Zabi do Indii, od red.] – powiedział dyrektor zarządzający Wizz Air Abu Dhabi.
Emiracka spółka przewoźnika z Węgier jest także zainteresowana oferowaniem bezpośrednich lotów do Pakistanu. Obecnie między Abu Zabi a Pakistanem regularne rejsy oferują takie linie jak, Etihad, Pakistan International Airlines czy AirBlue, lecz są to linie tradycyjne, co oznacza, że ceny jednostkowe biletów lotniczych są wysokie. Dla sporej diaspory pakistańskiej, która pracuje na co dzień w Emiratach, pojawienie się na rynku lotów Abu Zabi – Pakistan byłoby „zbawieniem”, gdyż Pakistańczycy podróżujący do i z wlanego kraju do ZEA są w dalszym ciągu wrażliwi cenowo. Oferta lotów Wizz Aira z Abu Zabi np. do Islamabadu, Karaczi, Multan czy Fajsalabadu sprawiłaby, że Pakistańczycy częściej mogliby odwiedzać swoje rodziny.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.