W pierwszym roku działalności Emirates w klasie ekonomicznej premium podróżowało ponad 160 tys. klientów - poinformował przewoźnik z Dubaju w oficjalnym komunikacie.
Od momentu debiutu klasy ekonomicznej premium Emirates, reakcja klientów jest niezwykle pozytywna, a popyt przekracza oczekiwania, natomiast liczba rezerwacji rośnie z miesiąca na miesiąc, co świadczy o popularności tego sposobu podróżowania. Prawie połowa pasażerów kupujących bilety w klasie ekonomicznej premium to osoby podróżujące samotnie, a drugą połowę stanowią pary i rodziny. Ponad 60 proc. rezerwacji lotów w klasie ekonomicznej premium w ubiegłym roku zostało dokonanych przez stałych klientów przewoźnika.
Emirates obecnie oferują loty obsługiwane przez A380 wyposażone w najnowsze kabiny klasy ekonomicznej premium na trasach do
Londynu-Heathrow, Sydney, Melbourne, Auckland, Christchurch, Singapuru, Los Angeles, Nowego Jorku JFK, Houston, San Francisco i Dubaju, które regularnie odnotowują pełne wypełnienie miejsc. Przewoźnik planuje udostępnić klasę ekonomiczną premium klientom lecącym z i do
Bombaju i Bengaluru od 29 października, a kolejne miasta zostaną wkrótce ogłoszone.
Emirates obsługują obecnie 20 samolotów wyposażonych w klasę ekonomiczną premium, z których czternaście zostało zmodernizowanych przez zespół inżynierów z Dubaju w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy. Od sierpnia 2022 roku linie lotnicze z Bliskiego Wschodu wykonały blisko 4500 lotów w klasie ekonomicznej premium, pokonując ponad 36 mln km dookoła świata. Podczas tych lotów klientom zaserwowano ponad 192 tys. posiłków. Menu dla pasażerów podróżujących w klasie ekonomicznej premium jest aktualizowane co miesiąc, aby zapewnić różnorodność smaków i potraw, szczególnie dla osób podróżujących na długich trasach.
Ponad 126 tys. czekoladek zostało podanych jako uzupełnienie posiłków dla podróżujących w klasie ekonomicznej premium. Emirates zaserwowały również 6700 kilogramów orzechów i 8650 litrów świeżych soków z cytryny i mięty. Bogaty wybór napojów oferowanych przez przewoźnika obejmuje australijskie wino musujące Chandon Vintage Brut 2016, a także wybór wyjątkowego wina białego i czerwonego.
Filozofia linii lotniczych znad Zatoki Perskiej, aby stale ulepszać i na nowo definiować jakość usług poprzez wprowadzenie klasy ekonomicznej premium, przyczyniła się do zdobycia wielu czołowych miejsc i wyróżnień w kategorii kabiny pasażerskiej w 2023 roku w konkursach: Skytrax Awards, Business Traveller Awards, Airline Ratings Excellence Awards i 2022 Business Traveller Middle East Awards.
W maju linie Emirates rozpoczęły globalną kampanię z udziałem nagrodzonej Oscarem aktorki i filantropki Penelope Cruz, która zaprezentowała przestronne fotele w klasie ekonomicznej premium. Przewoźnik umożliwił także zapoznanie się z ofertą klasy ekonomicznej premium dzięki oprowadzaniu po nowej klasie kabin dla mediów i influencerów, partnerów handlowych, przedstawicieli portów lotniczych, branży turystycznej i rządu w takich miastach jak
Sydney, Melbourne, Auckland, Christchurch, Singapur, Nowy Jork JFK i San Francisco.
Wprowadzenie klasy ekonomicznej premium jest kluczowym etapem wartego miliardy dolarów programu modernizacji wnętrz 67 kabin A380 Emirates oraz 53 kabin Boeinga 777. Do końca programu zainstalowanych zostanie ponad 4000 foteli w klasie ekonomicznej premium, ponad 700 kabin w klasie pierwszej oraz 5000 foteli w klasie biznes z odnowionymi wnętrzami. Bilety w klasie ekonomicznej premium można rezerwować na stronie emirates.com, w aplikacji Emirates lub za pośrednictwem stacjonarnych i internetowych biur podróży.