Linie lotnicze Emirates przyłączyły się do globalnej inicjatywy Move to -15°C. Zajmujący czołową pozycję na rynku transportu produktów łatwo psujących się przewoźnik z Dubaju zaoferuje obszerną wiedzę i praktyczne rozwiązania, które pomogą zrewolucjonizować segment dostaw.
Inicjatywa Move to -15°C zainaugurowana podczas konferencji COP28 w Zjednoczonych Emiratach Arabskich ma na celu wypracowanie nowych standardów przewozu produktów mrożonych i zmniejszenie zużycia energii w całym łańcuchu dostaw. Projekt opiera się na założeniu, że różnica trzech stopni Celsjusza może znacząco wpłynąć na środowisko naturalne przy zachowaniu jakości i bezpieczeństwa żywności. Koalicja zrzesza podmioty z różnych branż, które będą sprawdzać te założenia w praktyce, m.in. poprzez wymianę danych, zalecanie zmian operacyjnych, współpracę i działania informacyjno-promocyjne skierowane do organów decyzyjnych i regulatorów.
Produkty łatwo psujące się stanowią największy segment działalności Emirates SkyCargo pod względem tonażu – codziennie samoloty przewoźnika transportują od 900 do 1000 ton świeżej żywności. Mimo że produkty mrożone to tylko niewielka część tego wolumenu, linie rozbudowały infrastrukturę chłodniczą, wprowadziły autorskie innowacje i umocniły relacje z partnerami, zyskując bezcenne doświadczenie, które pomoże w reorganizacji dostaw mrożonej żywności.
Koalicja Move to -15°C powstała w 2023 roku w następstwie opracowania naukowego „Three Degrees of Change” przygotowanego z inicjatywy firmy logistycznej DP World. Raport został opracowany przez ekspertów m.in. z Międzynarodowego Instytutu Chłodnictwa w Paryżu, Uniwersytetu Birmingham i London South Bank University.
Emirates stawia na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska, które realnie wpływają na działalność przewoźnika i całą branżę. Mając świadomość, że długofalowe efekty wymagają współpracy, linie chętnie włączą się w inicjatywy branżowe, takie jak koalicja Move to -15°C. Ponadto przewoźnik nawiązał współpracę z Aviation Impact Accelerator (AIA), w ramach której po raz pierwszy przeznaczył z własnego funduszu zrównoważonego rozwoju 200 mln dolarów na projekty badawczo-rozwojowe na rzecz ograniczenia oddziaływania paliw kopalnych w lotnictwie komercyjnym. Linie dołączyły także do brytyjskiej inicjatywy międzysektorowej Solent Cluster, stawiającej za cel redukcję emisji CO2 i produkcję paliw niskoemisyjnych.