Partner serwisu
Biznes i przemysł

Emirates rozmawia z Boeingiem o rezygnacji z zamówienia na 777X

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-06-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airlinerwatch.com/ onemileatatime.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Emirates rozmawia z Boeingiem o rezygnacji z zamówienia na 777X
fot. Boeing Media
Emirates prowadzi rozmowy z Boeingiem w sprawie częściowego, a może i całkowitego, anulowania zamówienia na 777X. Wartość kontraktu, o którym mowa to 76 mld dolarów.

Podczas trwającego Paris Air Show wypłynęła informacja, że przewoźnik znad Zatoki  Perskiej prowadzi rozmowy z amerykańskim producentem w sprawie zmiany zamówienia na 150 nowych samolotów szerokokadłubowych ze składanymi skrzydłami. Pierwsza dostawa 777X do Emirates miałyby nastąpić w połowie 2020 roku. 14 czerwca prezes linii, Tim Clark, potwierdził negocjacje z Boeingiem w sprawie zamówienia linii 777X. Według Clarka rozmowy są bliskie zakończenia, ale oficjalna informacja ma zostać ogłoszona na Dubai Air Showm, który odbędzie się w listopadzie.

Jest to o tyle istotne, że obecnie Boeing ma podpisane kontrakty na 344 maszyny. Potencjalne zamówienie ze Zjednoczonych Emiratów stanowi więc blisko połowę tej wartości. Teraz jednak pojawiają się nieoficjalne informacje mówiące o całkowitej rezygnacji z umowy albo ograniczeniu ilości maszyn, o których będzie w niej mowa.

Powodem decyzji przewoźnika ma być rezygnacja Airbusa z produkcji A380. To zmieniło dotychczasowe plany flotowe linii, które obecnie operuje wyłącznie wspomnianymi A380 oraz boeingami 777. Jednocześnie Emirates miałoby zdecydować się na pozyskanie Dreamlinerów. Linie już w 2017 r. podał do wiadomości, że podpisał list intencyjny w sprawie nabycia 40 największych modeli 787. Transakcja jednak nigdy nie została sfinalizowana.

Teraz sami przedstawiciele przewoźnika sugerują, że bardziej prawdopodobne jest, że zakupione zostaną „Dziewiątki” zamiast anonsowanych „Dziesiątek”. Emirates uważają 787-10 za podobny do A330-900neo, których Emiratczycy zamówili 40 sztuk. Nie ma więc potrzeby posiadania obu typów samolotów a 787-9 ma znacznie lepszy zasięg od 787-10. Pierwsza z maszyn może pokonać do 14 140 km, podczas gdy większa wersja Dreamlinera ma zasięg oceniany na 11 910 km.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Enter Air z najwyższą w historii umową z Coral Travel Poland

Biznes i przemysł

Enter Air z najwyższą w historii umową z Coral Travel Poland

inf. pras. 06 lutego 2024

Menu Air France w oryginalnym wydaniu. Pudełka mistrza Adamskiego

Pasażer i linie lotnicze

Condor ma nowego prezesa. Był długo związany z Lufthansą

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Emirates: Naszym celem jest, by A380 wrócił jeszcze w tym roku (Wywiad)

Biznes i przemysł

Emirates: Naszym celem jest, by A380 wrócił jeszcze w tym roku (Wywiad)

Emilia Derewienko 18 kwietnia 2021

Podróżni oceniają Emirates na pięć gwiazdek

Pasażer i linie lotnicze

Koronawirus. Emirates ponownie otwierają swoje poczekalnie na całym świecie

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Enter Air z najwyższą w historii umową z Coral Travel Poland

Biznes i przemysł

Enter Air z najwyższą w historii umową z Coral Travel Poland

inf. pras. 06 lutego 2024

Menu Air France w oryginalnym wydaniu. Pudełka mistrza Adamskiego

Pasażer i linie lotnicze

Condor ma nowego prezesa. Był długo związany z Lufthansą

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Emirates: Naszym celem jest, by A380 wrócił jeszcze w tym roku (Wywiad)

Biznes i przemysł

Emirates: Naszym celem jest, by A380 wrócił jeszcze w tym roku (Wywiad)

Emilia Derewienko 18 kwietnia 2021

Podróżni oceniają Emirates na pięć gwiazdek

Pasażer i linie lotnicze

Koronawirus. Emirates ponownie otwierają swoje poczekalnie na całym świecie

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5