Emirates wykupi z leasingu pięć airbusów A380-800, a koszt transakcji to ponad 200 mln dolarów. Przewoźnik z Dubaju stanie się właścicielem dwupokładowych szerokokadłubowców na przełomie października i listopada, gdyż wtedy kończy się umowa dzierżawy samolotów, które mogą zabrać na pokład maksymalnie 517 pasażerów.
Szejkowie z Dubaju uczynili Emirat, i znajdujący się w nim port lotniczy, jednym z najważniejszych hubów transportowych świata. Rozwój dubajskiego lotniska możliwy był dzięki inwestowaniu w lokalne linie, które stały się hegemonem na światowym rynku lotniczym.
Strategia rozwoju Emiratesa była i jest dość interesująca, albowiem przewoźnik oparł swój rozwój wyłącznie o samoloty szerokokadłubowe: airbusy A380 i boeingi 777. Emirackie linie lotnicze eksploatowały także A330, które latały m.in. do Warszawy. W skład floty Emirates wchodzi również jeden A319, lecz jest to samolot w konfiguracji VIP, który służy wyłącznie do przewozu członków zarządu dubajskiego operatora.
Flota jednego z narodowych przewoźników Zjednoczonych Emiratów Arabskich liczy obecnie 259 samolotów, z czego 116 maszyn to dwupokładowe A380-800, które w trzyklasowej konfiguracji mogą zabrać na pokład maksymalnie 517 pasażerów: 14 w klasie pierwszej, 76 w klasie biznes i aż 427 w klasie ekonomicznej.
Linie Emirates posiadają większość maszyn na własność, lecz – tak jak wiele linie lotniczych na świecie – samoloty również leasingują. Przewoźnik decyduje się jednak na wykupowanie maszyn na własność, kiedy umowa leasingu dobiega końca. Tak właśnie zrobi z pięcioma A380, których kilkuletnia umowa leasingu kończy się na przełomie października i listopada.
Doric Nimrod Air Two Ltd, leasingodawca z wyspy Guernsey, sprzeda bliskowschodniemu przewoźnikowi lotniczemu dwupokładowe airbusy za kwotę łączną 203,45 mln dolarów. Po zamknięciu transakcji leasingodawca samolotów planuje rozwiązanie spółki celowej, co według przewidywań nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku. Firmy Doric i Nimrod były odpowiednio zarządzającym aktywami oraz doradcą korporacyjnym i doradcą akcjonariuszy przeznaczonej do rozwiązania spółki.
Samoloty objęte transakcją to prawie 12,5-letnie samoloty: A6-EDX, A6-EDY, A6-EDZ, A6-EEB, and A6-EEC, które były odpowiednio 105., 106., 107.,109. i 110., maszyną tego typu wyprodukowaną przez francuski koncern lotniczy. Airbus dostarczył samoloty w okresie od 1 października 2012 r. do 30 listopada 2012 roku. A6-EDX, A6-EDY i A6-EDZ są obecnie wyłączone ze służby, możliwe, że samoloty są poddawane konserwacji.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.