Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Enter Air: Pasażerowie nie chcą latać z Radomia

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
21-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Enter Air

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Enter Air: Pasażerowie nie chcą latać z Radomia
fot. Enter Air
W przeprowadzonej na pokładach samolotów Enter Air ankiecie jedynie 5 proc. pasażerów zadeklarowało, że najchętniej podróżowałoby na wakacje z lotniska w Radomiu. Odpowiedzi na zadane przez przewoźnika pytania udzieliło 9 129 pasażerów na 228 lotach startujących z Lotniska Chopina w Warszawie.

– Administracja państwowa i porty lotnicze dążą do wyrzucenia polskich turystów z Lotniska Chopina, które ma stać się portem przesiadkowym dla zagranicznych pasażerów. Opinie ekspertów są bardzo krytyczne wobec takiego pomysłu, dlatego zdecydowaliśmy się spytać o zdanie najbardziej zainteresowanych, czyli naszych pasażerów. Odpowiedzi, które otrzymaliśmy od ponad 9 tysięcy osób są jednoznaczne. Jedynie 5 proc. ankietowanych chce latać z Radomia i są to przede wszystkim osoby, które mieszkają niedaleko i będą na lotnisko w Radomiu miały po prostu bliżej – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air. – Wyniki ankiety nie pozostawiają wątpliwości, że lotnisko w Radomiu to projekt realizowany wbrew pasażerom, który nie ma logicznego uzasadnienia. Na projekt zmarnowane zostaną ogromne pieniądze, które mogłyby posłużyć na poprawę infrastruktury tam gdzie to jest realnie potrzebne – dodaje.

Pasażerowie podróżujący na wakacje samolotami Enter Air mogli udzielić anonimowych odpowiedzi na pytania, dotyczące kontrowersyjnego pomysłu przeniesienia lotów czarterowych do Radomia. Przewoźnik spytał też swoich pasażerów o to jakim środkiem transportu docierają na lotnisko, jak często i w jakim gronie wyjeżdżają na wakacje.

Badanie zostało przeprowadzone od 30 czerwca do 28 lipca 2019 r. Ankiety rozdano na wszystkich 228 lotach Enter Air startujących w tym okresie z Warszawy do 43 destynacji wakacyjnych, zlokalizowanych w 18 krajach takich jak Grecja, Hiszpania czy Turcja, jak również bardziej egzotycznych kierunków jak Kenia, Wyspy Zielonego Przylądka czy Zanzibar. Wśród pasażerów byli klienci wszystkich głównych partnerów Enter Air – największych w Polsce touroperatorów: Itaka Holdings, TUI Poland, Rainbow Tours czy Coral Travel. Łącznie przewoźnik otrzymał 9 129 wypełnionych ankiet, na podstawie których przeanalizował preferencje swoich pasażerów.

Destynacje na których prowadzona była ankieta:


 
Pasażerowie potwierdzają: „Z Radomia latać nie chcemy…”

Z którego lotniska byłoby Pani/Panu najwygodniej latać?



88,5 proc. ankietowanych, jako najwygodniejsze dla siebie lotnisko wskazało Lotnisko Chopina (Okęcie), 6,5 proc. Modlin, a 5 proc. planowane lotnisko w Radomiu. Zdecydowana większość respondentów (82,6 proc.) uważa też, że nawet krótszy o kilka minut lot nie zrekompensuje im niedogodności związanych z koniecznością dojazdu do Radomia, a 79,7 proc. ankietowanych nie chce, żeby Okęcie było portem wyłącznie przesiadkowym.

Gdzie mieszkają osoby, które chcą latać z Radomia?



Z Radomia chciałoby latać jedynie 458 ankietowanych osób, które jako miejsce zamieszkania wskazywały najczęściej: województwo mazowieckie (poza Warszawą), lubelskie i świętokrzyskie. Większość ankietowanych mieszkańców tych województw jako preferowane lotnisko wskazało jednak Lotnisko Chopina, mimo że, dla części z nich jest ono dalej niż Radom.

– Liczba chętnych do latania z Radomia nie jest w stanie zapełnić nawet połowy samolotu latającego przez rok na najpopularniejszej trasie, a pasażerowie chcą przecież latać w różne miejsca. Ruch lotniczy z Radomia nie ma i nigdy nie będzie miał racji bytu – mówi Polaniecki.

40 proc. spośród wszystkich osób, które udzieliło odpowiedzi w ankiecie mieszka w Warszawie, a kolejne 27,3% w województwie mazowieckim (poza Warszawą). 32,6% ankietowanych reprezentowało pozostałe województwa. Najliczniej reprezentowane były: łódzkie – 6,5%, lubelskie – 4,7% i podlaskie – 3,3%. Wśród respondentów znalazły się także osoby mieszkające za granicą (na Litwie, Białorusi, w Szwecji czy Stanach Zjednoczonych).

Na lotnisko wygodniej samochodem, niż komunikacją publiczną

Jakim środkiem transportu przyjeżdżasz na lotnisko?


Własny samochód jest najpopularniejszym środkiem transportu, którym ankietowani dojeżdżają na lotnisko. Taką opcję podróży wskazało 41% ankietowanych. 28% korzysta z usług taksówek, a 17% z uprzejmości podwiezienia przez znajomych, bądź rodzinę. Jedynie 14% decyduje się na dojazd komunikacją publiczną.

Na wakacje w parach lub z rodziną i przynajmniej raz w roku

W jakim gronie najczęściej podróżuje Pani/Pan na wakacje?



Jak często lata Pani/Pan czarterami?



Na wakacje samolotem czarterowym najczęściej podróżują pary (39 proc.) i rodziny z dziećmi (36 proc.). W większych grupach wypoczywa natomiast 20 proc. ankietowanych, a 5 proc. samodzielnie. Blisko 44 proc. ankietowanych lata na wakacje raz w roku, a kolejne 32 proc. częściej. Raz na kilka lat na zagraniczne wakacje z biurem podróży decyduje się 15 proc. Wśród ankietowanych pasażerów najmniej liczną grupę stanowiły osoby, które na taki sposób spędzenia urlopu zdecydowały się po raz pierwszy. Taką odpowiedź wskazało 9 proc. respondentów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

76 mld euro dla Polski odblokowane

Prawo i polityka

76 mld euro dla Polski odblokowane

Redakcja 21 stycznia 2024

Koniec pociągów RegioJet z Pragi do Chorwacji

Pasażer i linie lotnicze

Koniec pociągów RegioJet z Pragi do Chorwacji

Michał Szymajda 21 stycznia 2024

Futurystyczny projekt lotniska w saudyjskim NEOM

Infrastruktura i lotniska

Futurystyczny projekt lotniska w saudyjskim NEOM

Mateusz Kieruzal 21 stycznia 2024

Zobacz również:

Enter Air pozyska kolejne boeingi B737!

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air pozyska kolejne boeingi B737!

Mateusz Kieruzal 19 stycznia 2024

Enter Air z rekordową umową z Rainbow Tours

Biznes i przemysł

Enter Air z rekordową umową z Rainbow Tours

inf. pras. Enter Air 18 stycznia 2024

Enter Air: 1,1 mld zł przychodów w sezonie letnim

Biznes i przemysł

Enter Air: 1,1 mld zł przychodów w sezonie letnim

inf. pras. Enter Air 30 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

76 mld euro dla Polski odblokowane

Prawo i polityka

76 mld euro dla Polski odblokowane

Redakcja 21 stycznia 2024

Koniec pociągów RegioJet z Pragi do Chorwacji

Pasażer i linie lotnicze

Koniec pociągów RegioJet z Pragi do Chorwacji

Michał Szymajda 21 stycznia 2024

Futurystyczny projekt lotniska w saudyjskim NEOM

Infrastruktura i lotniska

Futurystyczny projekt lotniska w saudyjskim NEOM

Mateusz Kieruzal 21 stycznia 2024

Zobacz również:

Enter Air pozyska kolejne boeingi B737!

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air pozyska kolejne boeingi B737!

Mateusz Kieruzal 19 stycznia 2024

Enter Air z rekordową umową z Rainbow Tours

Biznes i przemysł

Enter Air z rekordową umową z Rainbow Tours

inf. pras. Enter Air 18 stycznia 2024

Enter Air: 1,1 mld zł przychodów w sezonie letnim

Biznes i przemysł

Enter Air: 1,1 mld zł przychodów w sezonie letnim

inf. pras. Enter Air 30 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5