Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Enter Air: Powinniśmy polecieć boeingami 737 MAX w połowie marca

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Enter Air: Powinniśmy polecieć boeingami 737 MAX w połowie marca
fot. Enter Air
Linie lotnicze Enter Air wykorzystają do obsługi ruchu pasażerskiego boeingi 737-MAX być może już w połowie marca bieżącego roku. Taką wiadomość przekazał redakcji Rynku Lotniczego Andrzej Kobielski, członek zarządu i dyrektor handlowy prywatnego przewoźnika.

Enter Air są największymi prywatnymi liniami lotniczymi w Polsce i jednymi z największych linii turystycznych w Europie pod względem floty, składającej się aktualnie z 22 boeingów 737-800 i dwóch boeingów 737-MAX. Cztery kolejne odrzutowce producenta z Chicago, które były uziemione 22 miesiące, są zamówione. Porozumienie z Boeingiem zawarto jesienią ubiegłego roku. Przewoźnik w sezonie letnim współpracuje z największymi, posiadającymi stabilną pozycję touroperatorami, takimi jak TUI Poland, Itaka Holdings, Rainbow Tours i Coral Travel.

Kiedy planowany jest powrót boeingów 737 MAX? Czy piloci są już odpowiednio przeszkoleni? - Nasze samoloty B737-8, bo tak chyba producent zamierza je w przyszłości nazywać, są w pełni zmodyfikowane. Wymieniony został wiering oraz software. Samoloty są po dedykowanych i definiowanych przez Boeinga przeglądach technicznych i w chwili obecnej odbywają się obloty techniczne obu egzemplarzy, aby wyeliminować wszystkie drobne usterki, jakie mogą i zapewne będą się pojawiały w konsekwencji prawie dwuletniego postoju tych samolotów. Piloci są w trakcie szkolenia symulatorowego, więc mam nadzieję, że w połowie miesiąca powinniśmy zobaczyć nasze MAX-y w powietrzu - przekazał nam Andrzej Kobielski, dodając, że prawdopodobnie pierwsze rejsy odrzutowcami obsłużą podróżnych wybierających się na Wyspy Kanaryjskie.

- Według mnie będzie to absolutnie najlepszy na świecie samolot średniego zasięgu. On już był doskonałym produktem. Zapomnimy szybko o tych już prawie dwóch latach uziemienia - zapewniał wcześniej członek zarządu i dyrektor handlowy prywatnego przewoźnika podczas ubiegłorocznego Kongresu Rynku Lotniczego. - Myśmy nim przelecieli ponad 1500 godzin w ciągu raptem dwóch miesięcy i te samoloty nie zrobiły nam ani jednego psikusa. Ten samolot już nas zaczął przenosić w przyszłość. Szkoda, że trwało to tak krótko - dodał wówczas Kobielski.

Dużo ciepłych słów na temat odrzutowca wypowiedział również Grzegorz Polaniecki, prezes Enter Air. - MAX to samolot najnowszej generacji, który w ocenie naszych inżynierów i pilotów jest bezkonkurencyjny w swojej klasie. Jest to maszyna bardzo ekologiczna i cicha. Ma też większy zasięg niż Boeing 737-800 czy Airbus A320, co umożliwia latanie do odległych destynacji bez międzylądowania. Samoloty będą służyły zarówno do obsługi rynku polskiego, ale także do współpracy z touroperatorami z całej Europy. Wszystko jednak wskazuje na to, że będzie to najlepszy samolot na świecie. Tak skrupulatnie sprawdzonego i dopracowanego odrzutowca nigdy w historii lotnictwa jeszcze nie było - podkreślił Polaniecki w rozmowie udzielonej Rynkowi Lotniczemu.

Enter Air podczas pandemii pracował dla rządów i instytucji wielu innych krajów, zwożąc Francuzów z Zielonego Przylądka, Francuzów i Szwedów z Tunezji i Algierii, pracowników opieki medycznej do Niemiec, Anglii, czy Norwegii. Wziął też udział w locie pomocy humanitarnej dla Demokratycznej Republiki Konga. Samoloty przewoźnika docierały z różnych krajów Europy do Namibii, Hong Kongu, na Wyspy Zielonego Przylądka, do Ghany, Mali, Kamerunu, na Sri Lankę, Wybrzeże Kości Słoniowej, do Angoli, Burkina Faso i Nigerii. Operacje odbyły się bez zakłóceń pomimo trudnych warunków związanych z logistyką załóg i mechaników, z powodu poważnych ograniczeń komunikacji lotniczej prawie wszystkich krajów świata.

Boeingi 737 MAX wracają także do floty Polskich Linii Lotniczych LOT. Narodowy przewoźnik znad Wisły rozpoczął już przebazowanie odrzutowców z Lublina do Warszawy. Przed inauguracją rejsów z pasażerami, PLL LOT zdecydowały się wprowadzić jeszcze dodatkowe przeglądy ciężkie i loty testowe dla każdej z maszyn. Więcej o tym pisaliśmy w tym tekście.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Biznes i przemysł

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Oświadczenie Enter Air. "Wyślemy po turystów na Rodos inny samolot"

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Biznes i przemysł

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Oświadczenie Enter Air. "Wyślemy po turystów na Rodos inny samolot"

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5