Podczas konferencji prasowej w hotelu Hilton, zlokalizowanym na rzymskim lotnisko Fiumicino, zaprezentowano nowe włoskie linie lotnicze. Projekt jest w całości finansowany przez kapitał prywatny i w przyszłym miesiącu rozpocznie działalność. Początkową bazą przewoźnika będzie międzynarodowy port lotniczy Forlì w regionie Emilia-Romania. Założycielem linii jest znany w branży lotniczej German Efromovich.
.tb_button {padding:1px;cursor:pointer;border-right: 1px solid #8b8b8b;border-left: 1px solid #FFF;border-bottom: 1px solid #fff;}.tb_button.hover {borer:2px outset #def; background-color: #f8f8f8 !important;}.ws_toolbar {z-index:100000} .ws_toolbar .ws_tb_btn {cursor:pointer;border:1px solid #555;padding:3px} .tb_highlight{background-color:yellow} .tb_hide {visibility:hidden} .ws_toolbar img {padding:2px;margin:0px}
Oczekuje się, że nowy lotniczy start-up we Włoszech,
Aeroitalia, będzie korzystać z floty kilku boeingów 737-800, a pierwsze operacje będą odbywa się z lotniska im. Luigi Ridolfiego w Forlì. – Naszym celem jest, aby Aeroitalia w pełni reprezentowała dumnego włoskiego ducha, niezwykłą reputację naszego kraju na całym świecie – przedstawił wizję przewoźnika Giuseppe Careddu, dyrektor handlowy Aeroitalia.
– Marka Aeroitalia opierać się będzie na czterech typowo włoskich kluczowych wartościach: ciepło, troska, piękno i doskonałość, ekspresyjnie wyrażane przez kombinację atrybutów osadzonych w symbolu: przyszłość, dynamika, perspektywa, optymizm i rozwój; ludzki dotyk, czyli osoba w centrum naszej uwagi z poczuciem troski, dbałością o szczegóły, ciepłem, empatią i dumą – dodał Careddu.
Na początku loty czarteroweAeroitalia uzyskała Certyfikat Przewoźnika Lotniczego (AOC) 22 kwietnia 2022 r., co jest kamieniem milowym, jeśli chodzi o rozpoczęcie świadczenia działalności lotniczej i przewozu pasażerów. Celem przewoźnika, przed rozpoczęciem oferowania regularnych rejsów, jest rozpoczęcie wykonywania lotów czarterowych w ciągu najbliższych kilku dni. Linie lotnicze będą obsługiwać regionalną sieć kluczowych tras o charakterze biznesowym, aby w późniejszym czasie wykonywać operacje długodystansowe, które będą zasilane pasażerami z innych włoskich lotnisk.
– To ważny dzień nie tylko dla narodzin Aeroitalii, ale także dla całego lotnictwa komercyjnego we Włoszech i na całym świecie – powiedział podczas inauguracji Germán Efromovich, prezes Aeroitalii. – Stworzono linie lotnicze, które oferować będą wszystkim [ludziom, od red.] możliwość latania, ściśle przestrzegając standardów bezpieczeństwa, komfortu i doskonałej obsługi – dodał Efromovich.
Przewoźnik nie potwierdził żadnych kierunków, na których wykonywane będą loty w momencie startu. Jednak kierownictwo poinformowało, że dwie trasy biznesowe zostaną wkrótce ogłoszone. Patrząc na ośrodki biznesowe w Republice Włoskiej, wydaje się, że z Forlì pasażerowie będą mogli polecieć do Mediolanu oraz Rzymu.
Efromovich to potentat lotniczy Germán Efromovich to dobrze znana w branży lotniczej, głównie w regionie Ameryki Łacińskiej, postać. Nie tak dawno urodzony w Boliwii przedsiębiorca był właścicielem południowoamerykańskiego giganta lotniczego – linii lotniczych
Avianca. Prezes nowych włoskich linii lotniczych zarobił swoje pieniądze w dynamicznie rozwijającym się biznesie naftowym. Zanim został potentatem lotniczym, on i jego brat José zarabiali największe możliwe pieniądze jakie dało się uzyskać w sektorach naftowym, budowlanym, a nawet zdrowotnym. Prowadzili firmę o nazwie Synergy Group.
W Brazylii Efromovich założył firmę taksówek powietrznych,
OceanAir, która później była znana jako
Avianca Brasil, mimo że nie była bezpośrednio połączona z liniami lotniczymi noszącymi taką samą nazwę. Rozpoczął działalność w zakresie lotnictwa komercyjnego w 2004 roku. Rok wcześniej, 21 marca 2003 roku, linie lotnicze Avianca złożyły wniosek o ochronę na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego prawa upadłościowego. Linie lotnicze zmierzyły się z trudnościami po atakach terrorystycznych w Stanach Zjednoczonych w 2001 roku.
W marcu 2004 roku Grupa Synergy ogłosiła publicznie swoje zainteresowanie dokonaniem znaczącej inwestycji w Aviankę. Oferta Grupy Synergy pokonała ofertę Copa Airlines oraz Continental Airlines. W taki sposób linie zostały przejęte przez Efromovicha. W latach 2012-2015 Efromovich próbował kupić portugalskiego przewoźnika – TAP Porrugal Airlines, który miał w tamtym okresie potężne kłopoty finansowe. Urodzony w Boliwii potentat lotniczy przegrał jednak z innym potentatem lotniczym, Davidem Neelemanem, założycielem m.in. Azul i Breeze Airways.
Po ochronie przed wierzycielami na podstawie rozdziału 11 Avianca jako przewoźnik stał się silniejszy. Linie lotnicze stały się drugim co do wielkości operatorem w Ameryce Łacińskiej po
LATAM i przetrwały trudności, podczas gdy inni historyczni przewoźnicy zniknęli. Linie pokonały przewoźników takich jak Varig czy Mexicana de Aviación.
Avianca pod rządami Efromovicha rosła w Kolumbii, Ameryce Środkowej, Ekwadorze, Peru i Brazylii. Pod jego kierownictwem Avianca i TACA połączyły się i stworzyły jedną marką. Mimo to w Brazylii pojawiły się pierwsze oznaki kłopotów. W grudniu 2018 roku Avianca Brasil złożyły wniosek o ochronę upadłościową. Brazylijski oddział przewoźnika był mocno zadłużony i zaprzestał działalności w następnym roku. W tym samym czasie spółka Synergy Aerospace nie wypłaciła pożyczki o wartości 456 mln dolarów amerykańskich, którą United Airlines udzieliło BRW Aviation, oddziałowi Grupy Synergy. Pożyczka była traktowana jako
bankowe gwarancje za udziały Synergy w Avianca.
Po ogłoszeniu niewypłacalności, United Airlines rozpoczęły stosowanie pewnych środków zaradczych i wyznaczyły Kingsland Holdings na większościowego właściciela akcji z prawem do głosu na zarządzie Avianca. Efromovich został jednak wyrzucony z firmy, którą pomógł uratować. W 2020 roku Efromovich był zainteresowany przejęciem upadającej Alitalii. Ostatecznie nie był w stanie tego zrobić, ale zamiast tego teraz powołał do życia własnego włoskiego przewoźnika lotniczego.
Pierwsza bazie operacyjna Międzynarodowy Port Lotniczy Forlì, znany również jako Port Lotniczy Luigi Ridolfi, to lotnisko w regionie Emilia-Romania w północnych Włoszech, w pobliżu Riwiery Włoskiej. Lotnisko obsługuje kilka regularnych lotów i obsługuje szeroki obszar oddziaływania, w tym miasta takie jak Rimini, Bolonia, Rawenna oraz Najjaśniejszą Republikę San Marino, małe państwo, będące enklawą na włoskim terytorium, które ze względu na ukształtowanie terenu jak i powierzchnię nie posiada własnego lotniska.
Lotnisko obecnie obsługuje loty czarterowe i jeden regularny lot do Tirany, który oferowany jest przez tanie albańskie linie lotnicze
Albawings. Rejsy wykonywane są na pokładzie boeinga 737-400.
Air Dolomiti, włoskie linie lotnicze będące spółką-córką niemieckiego przewoźnika Lufthansy, ogłosiły zaoferowanie lotów do Monachium. Jednak do tego czasu biletów nie ma w systemie rezerwacyjnym.
Lumiwings rozpoczną w tym roku działalność w tym samym porcie lotniczym. Z Forlì będzie można polecieć do Katanii i Palermo na Sycylii oraz do Parmy. Strona internetowa włoskiego portu lotniczego wymienia Londyn i Paryż jako destynacje, na których „wkrótce” będą odbywać się regularne operacje lotnicze.