Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Ethiopian: Nie A350 a B787 pojawi się w Warszawie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Ethiopian: Nie A350 a B787 pojawi się w Warszawie
fot. Copenhagen Airport
Airbus A350 nie będzie regularnie pojawiał się na Lotnisku Chopina, albowiem Ethiopian Airlines znów zmieniły samolot, za pomocą którego wykonywane będą operacje Addis Abeba – Wiedeń – Warszawa. W zimie rejsy obsłużą boeingi 787-9. Do tej pory wyłącznie Qatar Airways, przez krótki okres przed pandemią, realizowały loty do Polski za pomocą szerokokadłubowca produkcji Airbusa.

O połączenie lotnicze Warszawy z Addis Abebą poprzednie władze Polskich Portów Lotniczych długo zabiegały. Starania przyniosły zamierzony skutek, a Ethiopian Airlines zaoferowały bezpośrednie, lecz nie non-stop, loty do etiopskiej stolicy. Na razie rotacje na „Okęcie” są realizowane z międzylądowaniami w Atenach, a połączenia wykonują wąskokadłubowe boeingi 737 MAX. Hegemon lotniczy z Afryki nie zdecydował się na realizacji lotów non-stop, wskazując na nieznajomość rynku i chęć jego zbadania.

Wraz z początkiem sezonu zimowego Ethiopian Airlines zmienią sposób obsługi rejsów do Warszawy. Ateny, w których obecnie lądują samoloty w drodze do Polski, zostaną zastąpione Wiedniem. Zmienić miał się również samolot przypisany do obsługi trasy – wąskokadłubowca amerykańskiej produkcji miał zastąpić 343-osobowy airbus A350-900.

Szerokokadłubowiec Airbusa nie będzie jednak realizował lotów na Lotnisko Chopina – do tej pory jedynie Qatar Airways, na krótko przed wybuchem pandemii, realizowały rejsy Doha – Warszawa za pomocą A350 – gdyż etiopskie linie wyznaczyły teraz do obsługi trasy boeingi 787-9, których flota Ethiopiana liczy dziesięć sztuk.

Dreamliner etiopskiego przewoźnika będzie wykonywał trzy loty w tygodniu do Warszawy. Obecnie afrykańskie linie oferują cztery loty w tygodniu, lecz zastąpienie B737 MAX szerokokadłubowcem oznacza wzrost podaży miejsc. Większe „Liniowce Marzeń” mają dwuklasową konfigurację – samoloty mogą zabrać na pokład 30 pasażerów w klasie biznes i 285 w klasie ekonomicznej. Podaż foteli w sezonie zimowym wyniesie 24 570 foteli, a więc o 2 184 mniej, jeśli loty obsługiwałby A350-900.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Budimex: Sytuacja na rynku jest trudna, ale rozwijamy się

Biznes i przemysł

Budimex: Sytuacja na rynku jest trudna, ale rozwijamy się

Łukasz Malinowski 01 września 2024

Będzie kolejny EIC z Warszawy do Szczecina i więcej pociągów Gdynia - Wrocław

Pasażer i linie lotnicze

Kolejne lotnisko w Chinach otwarte! To 260. komercyjny port

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Ethiopian poleci na trasie do Warszawy airbusem A350

Pasażer i linie lotnicze

Ethiopian poleci na trasie do Warszawy airbusem A350

Piotr Bożyk 14 czerwca 2024

Ethiopian Airlines opóźniają inaugurację Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Ethiopian rozpoczęły sprzedaż biletów na loty do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Budimex: Sytuacja na rynku jest trudna, ale rozwijamy się

Biznes i przemysł

Budimex: Sytuacja na rynku jest trudna, ale rozwijamy się

Łukasz Malinowski 01 września 2024

Będzie kolejny EIC z Warszawy do Szczecina i więcej pociągów Gdynia - Wrocław

Pasażer i linie lotnicze

Kolejne lotnisko w Chinach otwarte! To 260. komercyjny port

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Ethiopian poleci na trasie do Warszawy airbusem A350

Pasażer i linie lotnicze

Ethiopian poleci na trasie do Warszawy airbusem A350

Piotr Bożyk 14 czerwca 2024

Ethiopian Airlines opóźniają inaugurację Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Ethiopian rozpoczęły sprzedaż biletów na loty do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5