Etihad i Sabre ogłosiły, że będą kontynuować współpracę w zakresie kluczowych rozwiązań technologicznych. Oprogramowanie Sabre do planowania sieci i zarządzania przychodami stanowi znaczącą rolę w procesie przywracania ruchu lotniczego obsługiwanego przez Etihad.
Eithad – narodowa linia lotnicza Zjednoczonych Emiratów Arabskich – obsługuje ponad 100 kierunków połączeń w Europie, Afryce, Ameryce Północnej, Australii i Azji. Na mocy nowej umowy Etihad będzie nadal korzystać z rozwiązań technologicznych Sabre, które mają przyczynić się do zwiększenia popytu na loty pasażerskie po pandemii i polepszania doświadczeń podróżujących. – Skupiając się na powrocie do normalnego funkcjonowania, musimy koniecznie dysponować odpowiednią technologią. Nasze silne relacje z Sabre i ta odnowiona umowa oznaczają, że możemy nadal optymalizować nasze codzienne operacje – mówi Frank Meyer, Chief Digital Officer, Etihad Aviation Group
Etihad od kilku lat korzysta z pakietów rozwiązań Sabre w zakresie planowania i harmonogramowania sieci, zarządzania cenami i przychodami oraz technologii cargo. Działania firmy obecnie koncentrują się na optymalizacji operacji w celu napędzenia ożywienia gospodarczego. Nowa, wieloletnia umowa rozszerza pakiet technologiczny Etihad o poniższe programy Sabre:
- Fares Optimizer - wykorzystuje reakcje w czasie zbliżonym do rzeczywistego, aby zapewnić dynamiczne rekomendacje cenowe dla taryf Etihad. Rozwiązanie to będzie miało kluczowe znaczenie dla poprawy przychodów Etihad.
- Network Planning and Optimization - pakiet do planowania i tworzenia harmonogramów jest w stanie sprostać największym liniom lotniczym na świecie. Obsługuje ponad 60% największych linii lotniczych na świecie, a oprogramowanie Schedule Manager firmy Sabre będzie nadal pomagać Etihad w tworzeniu i dostarczaniu solidnych, dokładnych i operacyjnie wykonalnych harmonogramów w całej sieci.
- Inflight - zaawansowany produkt przeznaczony do automatyzacji cateringu pokładowego i zaopatrzenia. System obejmuje wszystkie aspekty planowania usługą, zamawiania posiłków, prognozowania operacji, zarządzania i kontroli finansowej, dzięki czemu linie lotnicze mogą zredukować koszty na poziomie 7-10%. W poprzednich latach, dzięki temu rozwiązaniu, Etihad osiągnął znaczne oszczędności, jednocześnie nadal zapewniając światowej klasy obsługę pasażerów, za co firma była wielokrotnie nagradzana.
Jak informuje Sabre umowa technologiczna z Etihad jest dowodem zaufania linii lotniczej do spółki w kwestii dostarczania zaawansowanych rozwiązań potrzebnych do zabezpieczenia jej powrotu do normalnego funkcjonowania i wspomagania przyszłego wzrostu. – Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, konieczne jest żeby linie lotnicze, takie jak Etihad, stosowały najbardziej zaawansowaną technologię, aby pomóc w stymulowaniu popytu, odzyskaniu utraconych przychodów i pozycjonowaniu się na przyszły wzrost –powiedział Roshan Mendis, Chief Commercial Officer, Travel Solutions, Sabre.