Partner serwisu
Biznes i przemysł

Etihad: Pierwszy D-Check B787 na samolocie PLL LOT

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
06-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Etihad Engineering pomyślnie zakończył swój pierwszy przegląd typu D (D-Check) oraz pełną wymianę podwozia boeinga B787 Dreamliner dla Polskich Linii Lotniczych LOT. Ten znaczący kamień milowy dodatkowo wzmacnia reputację emirackiej firmy w dostarczaniu wiodących w branży rozwiązań w zakresie ciężkiej obsługi technicznej dla głównych komercyjnych samolotów Airbusa i Boeinga.

Pierwszy samolot jaki przeszedł przegląd ciężki typu D, to B787-8 LOT-u o rejestracji SP-LRA, który do rodzimej linii był dostarczony 15 listopada 2012 r. Maszyna poleciała do Abu Zabi dokładnie 22 września ub.r., a do kraju powróciła 19 listopada 2024 r. Dzień wcześniej na zakładkę do Abu Zabi na D-check przyleciał B787-8 o rejestracji SP-LRB. Następne maszyny B787 PLL LOT, które muszą przejść przegląd D jeszcze w tym roku, to Dreamlinery o rejestracjach SP-LRC, SP-LRD oraz SP-LRE.

- W PLL LOT bezpieczeństwo i niezawodność są podstawą naszej działalności. Od wielu lat współpracujemy z Etihad Engineering, a ich wyniki podczas pierwszego 12-letniego przeglądu naszych B787 przekroczyły nasze oczekiwania. Ich wiedza techniczna i dążenie do doskonałości dają nam pewność, że nasza flota jest w najlepszych rękach - powiedział Wiktor Radoń, dyrektor techniczny w PLL LOT.

Czym jest przegląd typu D tzw. D-Check?

D-Check to przegląd wykonywany co 6-12 lat, w zależności od typu/wersji samolotu, albo po określonej liczbie wylatanych godzin, opisany przez producenta w instrukcji obsługi technicznej samolotu. Jest on jednym z najdokładniejszych przeglądów, jakim poddawany jest samolot. W przypadku Dreamlinerów producent w instrukcji obsługi technicznej zaleca jego przeprowadzenie co około 12 lat. Czas, jaki jest niezbędny do przeprowadzenia tej kontroli to od 1 do 3-4 miesięcy w zależności od typu samolotu.

Przeglądy typu D (D-Check) to przede wszystkim inspekcje płatowca oraz jego systemów, usuwanie usterek, rozległe inspekcje struktury płatowca, zaawansowane naprawy strukturalne (np. korekty wcześniejszych napraw doraźnych), wymiany części i podzespołów, modyfikacje samolotu i jego podzespołów oraz próby funkcjonalne płatowca i jego systemów.

Prace w Etihad Engineering

Jak przekazała firma Etihad Engineering, ponad 300 pracowników pracowało przy tym przeglądzie, wykonując około 1,6 tys. rutynowych i nierutynowych zadań w mniej niż 60 dni. Użyli oni ponad 500 narzędzi i 1 100 części. Trwająca prawie 8 tygodni kontrola obejmowała także całkowitą wymianę podwozia, demontaż i ponowny montaż krytycznych komponentów, dogłębne inspekcje strukturalne i remonty systemów, w tym awioniki, hydrauliki oraz silników.

- Pomyślne wykonanie naszego pierwszego 12-letniego przeglądu D-Check dla B787 podkreśla doświadczenie i staranność zespołu Etihad Engineering w realizacji rozległych i złożonych projektów obsługi technicznej samolotów. Jesteśmy zaszczyceni zaufaniem, jakim obdarzyły nas Polskie Linie Lotnicze LOT i pozostajemy zaangażowani w dostarczanie najwyższych standardów jakości i bezpieczeństwa wszystkim naszym klientom z całego świata - powiedział Daniel Hoffmann, dyrektor generalny Etihad Engineering

Warto dodać, że Etihad Engineering był także jedną z pierwszych firm MRO na świecie, która kilka lat temu zdjęła malowanie i ponownie nałożyła farbę na boeinga B787. Obecnie dzięki tej nowej opcji przeglądów typu D dla samolotów B787 firma nadal poszerza doświadczenie i wiedzę specjalistyczną w zakresie większości komercyjnych samolotów Airbusa i Boeinga dla klientów z całego świata.

O MRO Etihad Group

Etihad Airways Engineering jest częścią Etihad Aviation Group (EAG), oferującej wiodące w branży rozwiązania w zakresie konserwacji i inżynierii samolotów, w tym konserwacji płatowca, naprawy komponentów, usług remontowych i szkoleń technicznych, z zespołem ponad 3000 specjalistów z całego świata. Etihad Engineering jest pierwszym MRO na świecie poza Europą, zatwierdzonym przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zgodnie z częścią 21 EASA. Inwestycje w nowe technologie, umiejętności i możliwości MRO pozwoliły firmie zaoferować usługi dla samolotów B787 i A380. Firma jest także w trakcie przygotowań do wdrożenia nowych przeglądów dla airbusów A350 i boeingów B777X, aby wspierać wiodące i nowe floty na świecie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Modyfikacja policyjnych S-70i Black Hawk

Biznes i przemysł

Modyfikacja policyjnych S-70i Black Hawk

Piotr Bożyk 05 stycznia 2025

Kolejny B777 EVA Air w barwach Hello Kitty. Tym razem to Lolly Jet

Pasażer i linie lotnicze

8. BLTr: 100 tys. godzin nalotu polskich C295M

Biznes i przemysł

8. BLTr: 100 tys. godzin nalotu polskich C295M

Piotr Bożyk 04 stycznia 2025

Zobacz również:

Kolejny B777 EVA Air w barwach Hello Kitty. Tym razem to Lolly Jet

Pasażer i linie lotnicze

Kolejny B777 EVA Air w barwach Hello Kitty. Tym razem to Lolly Jet

Piotr Bożyk 04 stycznia 2025

AJet poszukuje 36 samolotów

Biznes i przemysł

AJet poszukuje 36 samolotów

Mateusz Kieruzal 06 stycznia 2025

LOT z prawami na Dżeddę! Do Arabii także z Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Modyfikacja policyjnych S-70i Black Hawk

Biznes i przemysł

Modyfikacja policyjnych S-70i Black Hawk

Piotr Bożyk 05 stycznia 2025

Kolejny B777 EVA Air w barwach Hello Kitty. Tym razem to Lolly Jet

Pasażer i linie lotnicze

8. BLTr: 100 tys. godzin nalotu polskich C295M

Biznes i przemysł

8. BLTr: 100 tys. godzin nalotu polskich C295M

Piotr Bożyk 04 stycznia 2025

Zobacz również:

Kolejny B777 EVA Air w barwach Hello Kitty. Tym razem to Lolly Jet

Pasażer i linie lotnicze

Kolejny B777 EVA Air w barwach Hello Kitty. Tym razem to Lolly Jet

Piotr Bożyk 04 stycznia 2025

AJet poszukuje 36 samolotów

Biznes i przemysł

AJet poszukuje 36 samolotów

Mateusz Kieruzal 06 stycznia 2025

LOT z prawami na Dżeddę! Do Arabii także z Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5