Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Etihad w Warszawie. Klasa biznes w Dreamlinerach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

Linie Etihad zadebiutują w 2025 roku w Polsce, uruchamiając rejsy na Lotnisko Chopina. Rejsy obsłużą Dreamlinery. Klasę biznes emirackiego przewoźnika w B787 sprawdziłem w locie Manila – Abu Zabi. Nowoczesny produkt – znacznie lepszy niż Emirates, wykwintne posiłki w formule dine-on-demand, dbałość o szczegóły. Konkluzja jest jedna: to game-changer na polskim rynku. Im dłuższy jest lot, tym lepiej.

Trudne lata Etihad Airways, czyli narodowy przewoźnik lotniczy Zjednoczonych Emiratów Arabskich, mają już za sobą – bliskowschodnie linie lotnicze powróciły do notowania zysków, rozszerzając sieć połączeń, m.in. o Warszawę. Bezpośrednie połączenia lotnicze między Abu Zabi a stolicą Rzeczpospolitej Polskiej zainaugurowane zostaną 3 czerwca 2025 roku.

Rejsy na Lotnisko Chopina obsłużą boeingi 787, które stanowią trzon floty Etihadu, a przewoźnik ma ich obecnie 43, z czego dziesięć jednostek to wariant -10. Mniejsze „Linowce Marzeń” (B787-9) w większości mają dwuklasową konfigurację: 28 foteli w klasie biznes i 262 w klasie ekonomicznej, podczas gdy pięć maszyn tego typu ma zainstalowaną również klasę pierwszą. Największe Dreamlinery na rynku mogą zabrać 327 pasażerów: 32 w klasie biznes oraz 295 w ekonomii.


Nowoczesny produkt

Klasę biznes Etihadu sprawdziłem w nocnym rejsie Manila – Abu Zabi, który wykonywał jeden z nowszych B787-10. Loty między stolicami Filipin i Zjednoczonych Emiratów Arabskich trwają trochę ponad osiem godzin, więc test produkt, zarówno miękkiego, jak i twardego, jest rzetelny, gdyż im dłuższy jest lot, to pasażer jest w stanie lepiej go zweryfikować.


Kabina premium jest utrzymana w charakterystycznych dla Bliskiego Wschodu brązach i beżach z czarno-białymi dodatkami, które sprawiają, że produkt twardy prezentuje się bardzo dobrze, dystansując konkurencję z Dubaju. Klasa biznes Emirates jest przestarzała, zwłaszcza konfigurację foteli 2-3-2 nie zapewnia pożądanej prywatności. B787-10 Etihadu wykorzystuje naprzemienną konfigurację klasy biznes. Nie jest to „gotowa” konfiguracja klasy biznes – wszystkie siedzenia znajdujące się bliżej przejścia skierowane są do tyłu, podczas gdy fotele znajdujące się dalej od przejścia (w tym siedzenia przy oknie i siedzenia środkowe/„dla nowożeńców”) są skierowane do przodu.


Etihad oferuje ładne i duże, przesuwane przegrody zapewniające prywatność, dzięki czemu pasażer może stworzyć prywatny „apartament”. Materiałowo-skórzane siedziska są wygodne, a po rozłożeniu tworzą płaskie łóżko. Miejsca jest dość sporo, więc pełne rozprostowanie nóg w pozycji leżącej nie jest problemem. Na uwagę zasługuje oprawa oświetleniowa, której design odwzorowuje arabskie wzornictwo. Nowoczesność produktu nie podlega dyskusji, a jednym z wyznaczników jakości jest możliwość podłączenia poprzez Bluetooth do systemu rozrywki pokładowej własnego sprzętu słuchawkowego. Jednym mankamentem jest płatne – nawet w klasie biznes – WiFi.

Serwis jedzeniowy w samolotach narodowego przewoźnika jest hojny i uzależniony od pory dnia lub nocy. Z racji tego, że mój lot do Abu Zabi był nocny, to oprócz śniadaniowych klasyków, z których słyną linie Etihad, takich jak np. kanapka ze stekiem, dostępne były pozycje à la carte: szwajcarskie muesli dr Birchera, szakszuka, naleśniki kokosowe, czy jajecznica lub omlet z dodatkami. Każdemu daniu towarzyszą świeże owoce, słodkości, jak i szeroki wybór napojów gorących i zimnych, w tym dobrych jakościowo alkoholi. W przypadku lotu dziennego pasażer może zdecydować się np. na steka, który jest daniem popisowym emirackich linii lotniczych. Posiłki odbywają się w formule dine-on-demand, czyli to podróżny decyduje, kiedy chce i w jakiej ilości spożyć posiłki. W praktyce oznacza to, że można jeść i pić, na ile człowiekowi pozwoli organizm.


Rynkowy przełom

Pojawienie się na polskim rynku linii Etihad trzeba zakwalifikować jako „game-changer”, gdyż pasażerowie zyskają dostęp do produktu, którego na naszym rynku – oprócz Qatar Airways, jeśli rejsy realizują najnowsze B787 czy A350 – nie oferuje żaden inny przewoźnik. Klasa biznes emirackich linii z Abu Zabi jest nowoczesna i zasługuje na pochwałę. Cieszy dbałość o szczegóły, uprzejmość i otwartość załogi. A dodatki, takie jak dine-on-demand, rozbudowany system rozrywki pokładowej, wygodny fotel vel łóżko, tylko podwyższają ogólną ocenę.

Konkluzja z rejsu jest jedna: im dłuższy jest lot, tym lepiej. Etihad w Polsce to game-changer.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Etihad: Kwartalne wzrosty i rekordowy zysk

Pasażer i linie lotnicze

Etihad: Kwartalne wzrosty i rekordowy zysk

Mateusz Kieruzal 21 maja 2024

Etihad i Sabre z nową umową o partnerstwie i współpracy

Biznes i przemysł

Etihad Cargo i CargoAi nawiązały współpracę

Biznes i przemysł

Etihad Cargo i CargoAi nawiązały współpracę

Redakcja/inf. pras. 12 lipca 2021

Etihad Airways: Pierwszy samolot z ZEA wylądował w Izraelu

Prawo i polityka

Rejs Etihad z pomocą dla Palestyny doleciał do Izraela z Abu Zabi

Prawo i polityka

Etihad: Polskie naczynia z otrąb w klasie business

Biznes i przemysł

Etihad: Polskie naczynia z otrąb w klasie business

Łukasz Malinowski 15 stycznia 2020

Zobacz również:

Etihad: Kwartalne wzrosty i rekordowy zysk

Pasażer i linie lotnicze

Etihad: Kwartalne wzrosty i rekordowy zysk

Mateusz Kieruzal 21 maja 2024

Etihad i Sabre z nową umową o partnerstwie i współpracy

Biznes i przemysł

Etihad Cargo i CargoAi nawiązały współpracę

Biznes i przemysł

Etihad Cargo i CargoAi nawiązały współpracę

Redakcja/inf. pras. 12 lipca 2021

Etihad Airways: Pierwszy samolot z ZEA wylądował w Izraelu

Prawo i polityka

Rejs Etihad z pomocą dla Palestyny doleciał do Izraela z Abu Zabi

Prawo i polityka

Etihad: Polskie naczynia z otrąb w klasie business

Biznes i przemysł

Etihad: Polskie naczynia z otrąb w klasie business

Łukasz Malinowski 15 stycznia 2020

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5