Euroavia Airlines, nowy przewoźnik cargo z siedzibą w Larnace na Cyprze, wydzierżawił pierwszego boeinga B767-300F od Cargo Aircraft Management (CAM), spółki zależnej Air Transport Services Group. Samolot został zabezpieczony poprzez umowę podnajmu z SLG Worldwide z siedzibą w Nowym Jorku.
Boeing, który został dostarczony linii Euroavia, to samolot w wersji BDSF (BEDEK Special Freighter), czyli pasażerska maszyna przebudowana do wersji cargo. Samolot został wyprodukowany w 1992 r., a napędzają go dwa silniki Pratt & Whitney PW4060. W tym samym roku był dostarczony do niemieckiej linii Condor (D-ABUA), gdzie latał do marca 2023 r. Następnie na przełomie 2023 i 2024 r. został przebudowany do wersji cargo w Israel Aerospace Industries w Tel Awiwie i trafił 11 sierpnia do nowej cypryjskiej linii cargo. Pierwszy odebrany boeing B767-300F linii Euroavia, to maszyna o numerze seryjnym MSN 26991 / LN 455 i rejestracji 5B-DEE.
- Cieszymy się, że możemy współpracować z ATSG w celu zwiększenia przepustowości dzięki temu nowemu frachtowcowi B767F. Nowe samolot znacznie zwiększy naszą zdolność do obsługi rosnącego popytu w regionie Eurazji i Bliskiego Wschodu, zapewniając niezawodne i wydajne usługi cargo - powiedział Martin Zhu, prezes Euroavia Airlines.
- SLG Worldwide jest doświadczonym dostawcą usług logistycznych i lotniczych na całym świecie. Nasza umowa leasingowa z SLG Worldwide na wsparcie nowej linii lotniczej cargo jest przykładem atrakcyjności naszego pakietu Lease+Plus. Możemy wesprzeć nowego przewoźnika dostępem do wielu usług, w tym obsługi technicznej, zapewniając terminowe dostarczenie dodatkowej zdolności przewozowej na rynki Eurazji. ATSG kontynuuje rozwój i ewolucję globalnej zdolności przewozowej frachtowców na całym świecie. Skupiamy się na rynkach perspektywicznych, gdzie dane ekonomiczne wspierają i potwierdzają nasze inwestycje - powiedział Mike Berger, dyrektor generalny ATSG.
B767-300F
Boeing 767-300F, który jest oparty na popularnej wersji pasażerskiej 767-300ER, jest w stanie zabrać na pokład około 58 ton ładunku cargo przy międzykontynentalnym zasięgu wynoszącego ponad 6,1 tys. km. Maszyna 767F jest idealna dla rozwoju nowych długodystansowych i regionalnych połączeń cargo. Obecnie B767 rozładowuje także gwałtowny rozwój handlu e-commerce, który spowodował wzrost popytu na ładunki lotnicze.
Euroavia Airlines
Euroavia to nowa linia lotnicza cargo z siedzibą w Larnace na Cyprze. Spółka została założona w kwietniu 2024 r., a 11 sierpnia 2024 r. odebrała swój pierwszy samolot - B767-300 BDSF. Nowa maszyna będzie wykorzystywana do lotów cargo z Larnaki do miejsc docelowych w basenie Morza Śródziemnego i na Bliskim Wschodzie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.