W dniach od 12 do 18 maja bieżącego roku poziom obsłużonych operacji lotniczych na Starym Kontynencie osiągnął już 86 proc. stanu z tego samego okresu z 2019 roku. Takie dane przekazał na Twitterze Eamonn Brennan, dyrektor generalny Eurocontrol. W przypadku dwóch znanych tanich linii lotniczych operujących w Polsce statystyki są nawet dużo lepsze od tych sprzed trzech lat.
Ruch międzykontynentalny powoli się odradza, ale z wyjątkiem kierunków na Daleki Wschód Azji, ze względu na utrzymujące się ograniczenia i restrykcje przede wszystkim w Chinach. Duży wpływ na połączenia długodystansowe ma także wojna w Ukrainie.
Turkish Airlines na podium z niskokosztowcami Najbardziej zapracowanym przewoźnikiem w dniach od 12 do 18 maja był Ryanair. Niskokosztowiec z Irlandii realizował średnio 2864 loty dziennie. To wzrost o 14 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu z 2019 roku. W stosunku do poprzedniego tygodnia nie odnotowano żadnych zmian.
Średnio 1561 rejsów każdej doby obsługiwały linie lotnicze easyJet. Dla brytyjskiego niskokosztowca oznaczało to spadek o 14 proc. w porównaniu ze statystykami sprzed trzech lat. W stosunku do poprzedniego tygodnia również nie odnotowano żadnych zmian.
Europejskie podium zamykają Turkish Airlines. Narodowy przewoźnik Turcji zrealizował średnio 1294 operacje lotnicze każdej doby. To więcej o dwa proc. zarówno w odniesieniu do tego samego okresu z 2019 roku. W stosunku do poprzedniego tygodnia oznacza natomiast spadek o dwa proc.
Źródło: Eurocontrol. Tuż za podium znalazła się Lufthansa. Narodowy przewoźnik Niemiec zrealizował w analizowanym tygodniu średnio 1242 loty dziennie. To o 22 proc. w mniej aniżeli w porównaniu ze statystykami sprzed trzech lat. W stosunku do poprzedniego tygodnia, podobnie jak w przypadku najaktywniejszych dwóch niskokosztowców, nie odnotowano żadnych zmian.
Słaby tydzień Air FranceW przypadku piątych w rankingu Air France średnia liczba zrealizowanych od 12 do 18 maja rejsów każdej doby wyniosła 975. To także mniej o 22 proc. w odniesieniu do tego samego okresu z 2019 roku. Narodowy przewoźnik znad Sekwany zanotował jednocześnie spadek o cztery proc. w stosunku do poprzedniego tygodnia.
Szóste miejsce zajmuje aktualnie KLM. Narodowy przewoźnik Holandii zrealizował w analizowanym tygodniu średnio 815 rejsów dziennie. To spadek o 13 proc. w porównaniu ze statystykami sprzed trzech lat oraz wzrost o jeden proc. w stosunku do poprzedniego tygodnia.
Na siódmej pozycji sklasyfikowano Wizz Air. Niskokosztowiec z Węgier zrealizował od 12 do 18 maja średnio 741 lotów dziennie. To więcej o 23 proc. w odniesieniu do tego samego okresu z 2019 roku. W stosunku do poprzedniego tygodnia, podobnie jak w przypadku najaktywniejszych dwóch niskokosztowców oraz Lufthansy, nie odnotowano żadnych zmian.
Dobry tydzień British AirwaysÓsmą lokatę zajęły British Airways. Średnio 725 rejsów dziennie od 12 do 18 maja oznacza spadek o 25 proc. w porównaniu ze statystykami sprzed trzech lat, ale więcej o trzy proc. w odniesieniu do poprzedniego tygodnia. To najwyższy wzrost wśród przewoźników w ciągu sondowanych siedmiu dni.
Dziewiąte miejsce przypada aktualnie Vueling. Niskokosztowiec z Hiszpanii zrealizował w analizowanym tygodniu 613 lotów każdej doby. To spadek o pięć proc. w odniesieniu do tego samego okresu z 2019 roku. W stosunku do poprzedniego tygodnia, podobnie jak w przypadku najaktywniejszych dwóch niskokosztowców oraz Lufthansy i Wizz Air, nie odnotowano żadnych zmian.
Czołową dziesiątkę zamykają SAS. Skandynawskie linie lotnicze zrealizowały w dniach od 12 do 18 maja średnio 591 rejsów dziennie. To spadek aż o 34 proc. w porównaniu ze statystykami sprzed trzech lat, jak również mniej o siedem proc. w stosunku do poprzedniego tygodnia.