Partner serwisu
Prawo i polityka

Europejskie agencje żeglugi wzywają KE do zmian w programach unijnych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Informacja prasowa

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Europejskie agencje żeglugi wzywają KE do zmian w programach unijnych
fot. Łukasz Malinowski
Bardziej elastyczne zasady i dłuższe terminy wdrożenia infrastruktury - to główne postulaty najważniejszych europejskich agencji zarządzających przestrzenią powietrzną zrzeszonych w Grupie A6 (A6 Alliance). Wspólny apel do Komisji Europejskiej i Agencji Wykonawczej ds. Innowacyjności i Sieci (INEA) jest wynikiem dramatycznej sytuacji branży lotniczej i utratą dochodów europejskich agencji służb ruchu lotniczego.

A6 Alliance podkreśla konieczność realizacji wszystkich unijnych projektów innowacyjnych i infrastrukturalnych, ale dostosowanych do realiów zmienionych przez pandemię wirusa COVID-19.

Średnio o 90 proc. zamarł ruch lotniczy nad Europą w związku z pandemią COVID-19, w bezprecedensowy sposób wpływając na całą branżę lotniczą, a w konsekwencji na działalność i przychody agencji zarządzających ruchem w przestrzeni powietrznej (ANSP). Pozbawione większości dochodów agencje mimo dramatycznej sytuacji, nie ustały w rozwoju infrastruktury krytycznej, m.in. w ramach realizowanych unijnych programów. Chcą być gotowe do obsługi ruchu po przywróceniu normalności, tak by w jak największym stopniu wspomagać europejską gospodarkę. We wspólnym stanowisku wskazują jednak, że nie uda się tego dokonać bez dodatkowego wsparcia Komisji Europejskiej.

Niezbędna większa elastyczność wymogów do sytuacji

Zarządcy europejskiej przestrzeni powietrznej zrzeszeni w Grupie A6 (A6 Alliance) wspólnie i jednomyślnie zaapelowali do Henrika Hololeia, szefa Dyrekcji Generalnej ds. Mobilności i Transportu (DG MOVE) oraz Dyrektora Dirka Beckersa z Agencji Wykonawczej ds. Innowacji i Sieci (INEA), wzywając do elastycznego dopasowania wymogów programów unijnych do realnej sytuacji w przestrzeni powietrznej wywołanej przez wirusa COVID-19 .

Agencje postulują m.in. wydłużenie terminów wdrożenia infrastruktury wynikających z programów i regulacji unijnych (SESAR, PCP, CP1), co ma dać czas na dostosowanie programów do bieżących potrzeb rynku lotniczego. Agencje zaapelowały też o zwiększenie poziomu płatności zaliczkowych dla współfinansowanych projektów, zwiększenie poziomu i częstotliwości płatności okresowych dla współfinansowanych projektów, optymalizację płatności za ukończone projekty, zabezpieczenie i zwiększenie poziomu dofinansowania projektów w kolejnym okresie finansowania instrumentu "Łącząc Europę" (2021–2027), zapewnienie odpowiedniego wsparcia finansowego dla działań związanych z uprzemysłowieniem, aby nie tracić tempa w zapewnianiu osiągnięć wyników SESAR, które mają na celu zwiększenie elastyczności systemów technologicznych służących bezpiecznemu i zrównoważonemu zarządzaniu przestrzenią powietrzna Europy. Jak wskazują sygnatariusze ścisła współpraca zarządców przestrzeni powietrznej z INEA i DG MOVE jest niezbędna, by mogły one utrzymać rentowność finansową w czasach kryzysu spowodowanego wirusem COVID-19 i zapewnić rozwój dla przyszłej europejskiej gospodarki.

Janiszewski: Staramy się wyjść z najtrudniejszego w dziejach lotnictwa kryzysu

- Jako członkowie sojuszu A6 zdecydowanie zgadzamy się, że powinniśmy skupić się na wspólnym działaniu z wykorzystaniem forum SESAR Deployment Manager, abyśmy mogli nadal koordynować inwestycje w celu zapewnienia nowoczesnego systemu ATM, który wspiera europejski łańcuch wartości transportu lotniczego i zapewnia korzyści europejskim obywatelom i gospodarkom, zwłaszcza gdy staramy się wyjść z tego najtrudniejszego w dziejach lotnictwa kryzysu - powiedział Janusz Janiszewski, przewodniczący Rady Sterującej Sojuszu A6 i prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

KE: Koniec z monopolem. Fuzje mają być uczciwe

Prawo i polityka

KE: Koniec z monopolem. Fuzje mają być uczciwe

Mateusz Kieruzal 17 października 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

KE przedłuża możliwość pomocy niektórym portom lotniczym

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

KE: Koniec z monopolem. Fuzje mają być uczciwe

Prawo i polityka

KE: Koniec z monopolem. Fuzje mają być uczciwe

Mateusz Kieruzal 17 października 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

KE przedłuża możliwość pomocy niektórym portom lotniczym

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5