Europejscy liderzy ATM podkreślili, w jaki sposób środki mające na celu poprawę wydajności i efektywności transportu lotniczego w regionie pomogły zoptymalizować pojemność przestrzeni powietrznej, zminimalizować zakłócenia i poprawić wyniki środowiskowe w okresie letnim 2019 r.
Dostawcy usług żeglugi powietrznej CANSO i Eurocontrol przedstawili, w jaki sposób innowacje i partnerstwo w branży pomogły poradzić sobie z niespotykanym poziomem ruchu lotniczego i poprawić wyniki środowiskowe.
Coraz sprawniej
Sukces został przypisany instytucjom zarządzającym ruchem lotniczym, współpracującym w celu ponownego podziału ruchu; przyjęcia bardziej ogólnoeuropejskiego niż krajowego podejścia do zarządzania ruchem oraz uzyskania dostępu do przestrzeni powietrznej zwykle zarezerwowanej do celów wojskowych. Były to środki uzgodnione przez członków CANSO i menedżera sieci Eurocontrol w celu rozwiązania problemu bezprecedensowego wzrostu ruchu i zapewnienia zrównoważonego rozwoju w branży lotniczej.
W czerwcu 2019 r. CANSO uruchomiło wizję 2035, podkreślając aktywną rolę, jaką zarządzający ruchem lotniczym odgrywają jako kluczowi partnerzy przemysłowi w rozwiązywaniu problemów przepustowości i ochrony środowiska, przed którymi stoi europejski sektor lotnictwa. Członkowie CANSO opublikowali także szereg unikalnych informacji na temat konkretnych środków podejmowanych przez zarządzających ruchem lotniczym w celu poprawy wydajności i skuteczności transportu lotniczego.
– CANSO i jej członkowie są ważnymi partnerami w europejskim lotnictwie i wnieśli znaczący wkład w utrzymanie przepustowości, zmniejszenie opóźnień i minimalizację emisji w regionalnej sieci transportu lotniczego tego lata – która przeżywa obecnie olbrzymie obciążenia. CANSO będzie nadal angażować się w zapewnianie dobrych wyników w całej Europie, jednocześnie podejmując wyzwanie zmniejszenia wpływu lotnictwa na środowisko i wdrażając najnowsze technologie – powiedziała Tanja Grobotek, dyrektor ds. europejskich CANSO.
Jeszcze dużo do zrobienia
– Dzięki 37 000 lotów w szczycie, opóźnienia sieci uległy w tym roku poprawie o 10 procent, częściowo dzięki współpracy między menedżerem sieci EUROCONTROL i członkostwem w CANSO. Jest to pożądany postęp i dowodzi, że zarządzanie europejską przestrzenią powietrzną pomaga zmniejszyć opóźnienia. Nadal jednak mamy wiele do zrobienia, aby powrócić do poziomów wydajności z 2017 r. Występują problemy strukturalne i musimy zreformować sposób prowadzenia działalności. Jestem przekonany, że członkowie CANSO mogą pomóc w realizacji tego celu dzięki wsparciu menedżera sieci Eurocontrol – stwierdził Eamonn Brennan, dyrektor generalny Eurocontrol. L.
W ciągu trzech letnich miesięcy: czerwca, lipca i sierpnia 2019 r. w sieci Eurocontrol zrealizowano 3,2 miliona lotów, co oznacza wzrost o 0,9 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jest to średnio prawie 35 000 lotów dziennie, przy szczytach sięgających ponad 37 000.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.