Niemiecka niskokosztowa linia Eurowings odebrała w piątek (1 kwietnia) w Tuluzie pierwszego nowego airbusa A320neo. Pierwsza z 20 przeznaczonych maszyn tego typu dla przewoźnika jest leasingowana od Lufthansy, a napędzają ją najnowsze silniki CFM LEAP-1A.
Najnowszy i pierwszy nowy odebrany airbus A320neo linii Eurowings, to maszyna o numerze seryjnym MSN 10758 i rejestracji D-AENA wyprodukowana w zakładach Airbusa w Tuluzie. Nowy Airbus napędzany silnikami CFM LEAP-1A na pokład zabiera 180 pasażerów w konfiguracji jednej klasy podróż - ekonomicznej (3-3). Dzięki A320neo Eurowings odniesie korzyści z najniższych kosztów operacyjnych i najwyższego poziomu komfortu w segmencie wąskokadłubowym, zachowując jednocześnie wysoki stopień podobieństwa z A320ceo.
- Ludzie są chętni i gotowi, aby ponownie podróżować. Wyrażamy uznanie dla Eurowings za decyzję o budowie przyszłej floty na A320neo, który w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji zużywa o 20 proc. mniej paliwa i emituje o połowę mniej CO2 - powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa i szef Airbus Group International.
Sześć kolejnych A320neo w 2022 r.
Obecna flota linii Eurowings, należącej do grupy Lufthansa, składa się z 75 airbusów: 31 airbusów A319, 43 A320 oraz jednego A320neo. Eurowings otrzyma w sumie osiem samolotów A320neo z 180 fotelami i pięć samolotów A321neo z 232 fotelami. W sumie siedem samolotów A320neo zostanie dodanych do floty w 2022 r., kolejny jeden w 2024 r., a pięć samolotów A321neo zostanie dostarczonych do Eurowings w ciągu 2023 r. Przekazanie samolotu do eksploatacji jest częścią wielu działań i środków podejmowanych przez Eurowings w celu znacznego zmniejszenia hałasu lotniczego.
- A320neo jest jak dotąd najbardziej widocznym znakiem serii ponad 50 projektów zrównoważonego rozwoju w Eurowings. Samolot jest znacznie cichszy i zapewnia znaczące oszczędności paliwa i emisji dwutlenku węgla, co stanowi decydującą dźwignię w realizacji naszych ambitnych celów środowiskowych. Neo pomoże zapewnić, że my - wraz z całą grupą Lufthansa - również będziemy przewodzić konkurencji w dyscyplinie zrównoważonego rozwoju - powiedział Jens Bischof, prezes Zarządu Eurowings. Rodzina A320neo
Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 120 firm leasingowych i linii zamówiło 7895 maszyn z rodziny A320neo (70 A319neo, 3728 A320neo, 4097 A321neo), to około 63 proc. rynku wąskokadłubowego dla samolotów powyżej 140 miejsc.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.