Partner serwisu
Biznes i przemysł

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów
fot. Jeff Hitchcock, CC BY 2.0 DEED, flickr.com
Federalna Administracja Lotnictwa nie zgodzi się na zwiększenie przez Boeinga miesięcznej produkcji boeingów 737 MAX w zakładzie w Renton. Aby producent mógł produkować więcej nowych wąskokadłubowców, muszą zostać spełnione wyśrubowane warunki. Taryfa ulgowa dla Boeinga się skończyła. Amerykańskiego producenta samolotów czeka żmudna i niełatwa praca.

Problemy Boeinga znane są nie od dziś. Presja czasu, wyniszczająca konkurencja ze strony Airbusa poskutkowały obecnymi trudnościami amerykańskiego producenta samolotów. Airbus, certyfikując niezawodnego A321LR, wygrał z Boeingiem walkę o rynek samolotów wąskokadłubowych, mimo że B737 był najlepiej się sprzedającym w swoim segmencie rynku.

Dwie katastrofy w udziałem B737 MAX 8 w Indonezji i Etiopii wywołały uziemienie boeingów nowej generacji na ponad dwa lata. Na początku stycznia B737 MAX 9 Alaska Airlines ładował awaryjnie na lotnisku w Portland, 20 minut po starcie, gdyż podczas wnoszenia z kadłuba samolotu wyrwane zostały okno, pod którym zamaskowane były nieaktywne drzwi awaryjne. Incydent wywołał natychmiastowe uziemienie większych MAX-ów. Samolot Alaska Airlines nie mógł wykonywać lotów przez ocean np. na Hawaje, gdyż w trzech wcześniejszych lotach w kokpicie zapaliła się kontrolka awaryjna, sugerująca nagły wzrost ciśnienia w kabinie.

Obecnie B737 MAX 9 dopuszczone zostały do lotów w Panamie i Indonezji. W Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej wąskokadłubowe samoloty pozostają uziemione i nie prędko wrócą do czynnej służby, albowiem Federalna Administracja Lotnictwa zapowiedziała koniec taryfy ulgowej dla Boeinga.

W środę regulator lotniczy zaznaczył, że incydent, który miał miejsce 5 stycznia, nie może nigdy się powtórzyć. Władze i organy regulacyjne lotnictwa cywilnego są na ogół powściągliwe i umiarkowane w swoich wypowiedziach, lecz wypowiedziane w środę słowa wskazują, że powrót Boeinga do normalnego funkcjonowania zajmie długi okres.
Odnoszone przez Boeinga sukcesy spowodowały, że FAA przyznała producentowi prawo do autocertyfikacji dużej części podzespołów nowych samolotów. Ostatnie porażki Boeinga spowodowały odebranie – jakże cennego – prawa.

Amerykański producent samolotów chciał zwiększyć liczbę produkowanych miesięcznie boeingów 737 MAX. W tym wypadku Boeing również poniósł porażkę. Dopóki FAA nie będzie miał pewności, że jakoś produkowanych samolot jest wysoka, nie zostanie wydane zezwolenie na wzrost produkcji MAX-ów w zakładzie w Renton.

Po kolejnym uziemieniu MAX-ów FAA podjęła szereg działań mających na celu zwiększenie nadzoru nad liniami produkcyjnymi Boeinga. Administrator agencji, Mike Whitaker, stwierdził, że „problemy” Boeinga są nie do przyjęcia, dlatego do zakładów produkcyjnych zostaną wysłani kolejni pracownicy agencji, aby dokładnie były monitorowane działania produkcyjne, a żadne nieprawidłowości nie zostały zatajone. Whitaker wskazując na nieprawidłowości miał na myśli zatajenie źle działającego systemu MCAS, który był przyczyną dwóch katastrof.
Dla Boeinga, jako producenta samolotów, najważniejsze powinny być kwestie bezpieczeństwa, lecz w pewnym okresie ważniejsze stało się wyjście z kryzysu i zaprzestanie notowania strat.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2024

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!

Mateusz Kieruzal 06 stycznia 2024

Zobacz również:

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Biznes i przemysł

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Mateusz Kieruzal 31 października 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2024

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!

Mateusz Kieruzal 06 stycznia 2024

Zobacz również:

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Biznes i przemysł

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Mateusz Kieruzal 31 października 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5