Partner serwisu
Prawo i polityka

FAA reformuje proces certyfikacji samolotów. Bez premii za szybszą licencję i groźba sankcji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
FAA reformuje proces certyfikacji samolotów. Bez premii za szybszą licencję i groźba sankcji
fot. Piotr Bożyk
Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) oświadczyła, że zreformuje proces certyfikacji nowych samolotów zgodnie z ustawodawstwem przyjętym przez Kongres Stanów Zjednoczonych. To efekt dwóch tragicznych w skutkach katastrof boeingów 737 MAX, w których zginęło w sumie 346 osób.

Ustawodawcy zatwierdzili korekty w przepisach podpisanych w niedzielę przez prezydenta USA Donalda Trumpa, które zwiększają nadzór FAA nad producentami samolotów, wymagając od nich ujawnienia kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa.

FAA zapewniła, że będzie pracować nad wprowadzeniem zmian zgodnie z zaleceniami Kongresu USA i jest zaangażowana w ciągły rozwój bezpieczeństwa lotniczego oraz ulepszanie niezbędnych procesów. - Ustawa zwiększa ochronę pracowników przed wywieraniem przez producentów nadmiernej presji podczas procesu certyfikacji - wyjaśnił senator Roger Wicker, republikanin przewodniczący Komisji Handlu. - To powinno również pomóc przywrócić kulturę bezpieczeństwa w FAA - dodał Wicker.

Sonda FAA opublikowana w sierpniu wykazała, że ​​niektórzy pracownicy zajmujący się bezpieczeństwem zgłaszali "silną" zewnętrzną presję ze strony producentów i alarmowali, że agencja nie zawsze traktuje priorytetowo bezpieczeństwo lotnicze.

FAA zniosła w ubiegłym miesiącu nakaz uziemienia boeingów 737 MAX, który obowiązywał przez 20 miesięcy od marca ubiegłego roku. American Airlines wznowiły we wtorek komercyjne loty odrzutowcem na trasie z Miami do Nowego Jorku. Już na początku grudnia uczyniły to także brazylijskie linie GOL.

FAA musi złożyć jeszcze Kongresowi USA sprawozdanie z realizacji zaleceń wydanych po katastrofach 737 MAX linii Ethiopian Airlines i Lion Air. Nowe prawo uchyla zasady umożliwiające pracownikom FAA otrzymywanie premii lub innych zachęt finansowych w oparciu o harmonogramy lub limity certyfikacji określonych przez producenta. - Nie zamierzamy płacić ludziom w FAA za szybsze dopuszczenie do latania samolotów. Najważniejsze jest zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa - wyjaśniła Maria Cantwell, demokratka w senackiej Komisji Handlu.

Nowe prawo zezwala także na sankcje cywilne wobec nadzorców producentów lotniczych, którzy ingerują w pracowników działających w imieniu FAA. Stany Zjednoczone nie doświadczyły żadnej katastrofy samolotu pasażerskiego od lutego 2009 roku. W tym czasie odnotowano tylko jedną ofiarę śmiertelną z powodu wypadku linii lotniczych. FAA podkreśla, że to efekt solidnych programów wymiany informacji w całym przemyśle lotniczym.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Gulfstream: G700 z lepszymi osiągami niż planowano

Biznes i przemysł

Gulfstream: G700 z lepszymi osiągami niż planowano

Mateusz Kieruzal 10 września 2023

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Gulfstream: G700 z lepszymi osiągami niż planowano

Biznes i przemysł

Gulfstream: G700 z lepszymi osiągami niż planowano

Mateusz Kieruzal 10 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5