Partner serwisu
Biznes i przemysł

FAA chce zalecić inspekcję stateczników poziomych w B787

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
22-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
FAA chce zalecić inspekcję stateczników poziomych w B787
fot. Piotr Bożyk
Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zamierza zobowiązać linie lotnicze do przeprowadzania inspekcji stateczników poziomych w boeingach B787 Dreamliner z uwagi na możliwość nieprawidłowego montażu komponentów podczas ich produkcji.

FAA zaproponowała inspekcje w ogłoszeniu opublikowanym wczoraj (21 listopada). Natomiast Boeing poinformował już operatorów o problemie i zalecił inspekcje w tzw. Alert Requirements Bulletin wydanym przez firmę w sierpniu tego roku.

Działanie amerykańskiego regulatora jest odpowiedzią na zgłoszenie możliwej nieprawidłowości przy końcowym montażu osprzętu statecznika poziomego - w szczególności „niewspółosiowości pierścienia blokującego sworzeń obrotowy, zewnętrznego sworznia obrotowego i zewnętrznego elementu odstępowego” (pivot pin lockring, outer pivot pin, and outboard spacer misalignment at final assembly).

- Jeden z operatorów zgłosił problem ze sworzniem, który nie miał widocznej szczeliny między nakrętką zewnętrzną a łącznikiem. Nieprawidłowo ustawiony pierścień blokujący sworznia obrotowego spowodował, że zewnętrzny element odstępowy sworznia obrotowego nie był ustawiony równo z łożyskiem obrotowym statecznika poziomego i zewnętrzną podkładką. Rezultatem może być zmniejszona nośność boczna (poprzeczna) - można przeczytać w oświadczeniu FAA. .

Propozycja FAA miałaby zastosowanie do 145 zarejestrowanych w USA samolotów 787 wszystkich trzech wersji - B787-8, B787-9 i B787-10. Nieoficjalne dane mówią także, że sprawa ta może dotyczyć 10-15 samolotów B787 dostarczonych poza USA.

- W sierpniu wydaliśmy szczegółowe wytyczne dotyczące inspekcji dla operatorów 787-9 i 787-10 dotyczące sposobu rozwiązania tej kwestii. W pełni popieramy FAA, czyniąc te wytyczne obowiązkowymi, a niniejsze zawiadomienie rozszerza wytyczne wydane wcześniej dla operatorów 787-8. Eksploatowana flota może nadal bezpiecznie latać - skomentował sprawę Boeing.

Boeing zalecił liniom lotniczym przeprowadzenie inspekcji stateczników pionowych w ciągu 32 miesięcy licząc od sierpnia br. Natomiast FAA zamierza wymagać od operatorów przeprowadzenia inspekcji wyszczególnionych w sierpniowym zawiadomieniu Boeinga. W szczególności użytkownicy Dreamlinerów będą musieli sprawdzić lewy i prawy statecznik poziomy pod kątem wykrytych nieprawidłowości, a w razie potrzeby wymienić wadliwe komponenty.

Warto dodać, że amerykański producent nadal bardzo mocno pracuje nad poprawą jakości i bezpieczeństwa po szeregu problemów produkcyjnych w ostatnich latach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa szybciej wycofa airbusy A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa szybciej wycofa airbusy A340-600

Piotr Bożyk 21 listopada 2024

Etihad Airways zamawiają kolejne airbusy A350F

Biznes i przemysł

Etihad Airways zamawiają kolejne airbusy A350F

Piotr Bożyk 20 listopada 2024

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Biznes i przemysł

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Mateusz Kieruzal 22 listopada 2024

Zobacz również:

FAA: Propozycja modernizacji systemów radarowych w USA

Biznes i przemysł

FAA: Propozycja modernizacji systemów radarowych w USA

Piotr Bożyk 22 sierpnia 2024

FAA: Airbusy i Boeingi zbudowane z podrobionego tytanu?

Biznes i przemysł

Czy 5G może uziemić niektóre samoloty? Amerykańscy przewoźnicy interweniują

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Lufthansa szybciej wycofa airbusy A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa szybciej wycofa airbusy A340-600

Piotr Bożyk 21 listopada 2024

Etihad Airways zamawiają kolejne airbusy A350F

Biznes i przemysł

Etihad Airways zamawiają kolejne airbusy A350F

Piotr Bożyk 20 listopada 2024

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Biznes i przemysł

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Mateusz Kieruzal 22 listopada 2024

Zobacz również:

FAA: Propozycja modernizacji systemów radarowych w USA

Biznes i przemysł

FAA: Propozycja modernizacji systemów radarowych w USA

Piotr Bożyk 22 sierpnia 2024

FAA: Airbusy i Boeingi zbudowane z podrobionego tytanu?

Biznes i przemysł

Czy 5G może uziemić niektóre samoloty? Amerykańscy przewoźnicy interweniują

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5