Lufthansa City Airlines, które mają zrewolucjonizować unijny rynek lotów krótkodystansowych, odebrały swojego pierwszego i fabrycznie nowego airbusa A320neo. Flota spółki-córki niemieckich linii liczy osiem samolotów francuskich produkcji.
Przewoźnicy o modelu niskokosztowym stali się niezwykle popularnymi liniami lotniczymi w Europie, co wywołało negatywny wpływ na działalność tradycyjnych operatorów, u których operacje krótkodystansowych (wewnątrz Unii Europejskiej) stały się kulą u nogi. Rejsy do 1 500/2 000 kilometrów przestały być rentowne, a linie lotnicze zaczęły szukać sposób odwrócenie trendu.
Lufthansa, choć rejsy dowozowe do hubów we Frankfurcie nad Menem i Monachium realizują już spółki zależne, a istnieje także niskokosztowa odnoga w postaci Eurowings, postanowiła powołać do życia nowego przewoźnika – Lufthansa City Airlines, którego celem było/jest zrewolucjonizowanie unijnego rynku lotów krótkodystansowych, dzięki czemu operacje na trasach wewnątrz Europy zaczną być z powrotem zyskowne.
Nowy przewoźnik w ramach niemieckiego holdingu wystartował latem 2024 roku, realizując początkowo rejsy ze stolicy Bawarii do Berlina, Bremy, Düsseldorfu, Hamburga, Hanoweru i Kolonii w Niemczech oraz Bordeaux we Francji i Birmingham i Manchesteru w Wielkiej Brytanii. Wraz z rozwojem floty Lufthansa City Airlines zaczęły obsługiwać także loty z Monachium do Barcelony, Edynburga, Rzymu, Paryża i Sewilli.
Do początku kwietnia operator użytkował siedem samolotów: cztery A319-100 oraz trzy A320neo, które skonfigurowane są wyłącznie o klasę ekonomiczną i posiadają odpowiednio 150 i 180 foteli. Wszystkie maszyny były wcześniej eksploatowane przez spółkę-matkę i Lufthansę CityLine, a do rejestru nowej spółki-córki zaczęły być wpisywane począwszy od stycznia 2024 roku. 9 kwietnia linie odebrały pierwszego, fabrycznie nowego A320neo (D-AIJP), który tuż po odbiorze poleciał do Aten; samolot wciąż przebywa w Helladzie.
W tym roku do flota zostanie wzmocniona o siedem kolejnych airbusów A320neo, z czego pięć będzie fabrycznie nowych, co pozwoli liniom lotniczym posiadać na koniec roku 15 samolotów i rozszerzyć sieć tras z Monachium i wejść w przyszłym roku na rynek frankfurcki. Pod koniec 2026 roku Lufthansa City Airlines spodziewają się odebrać pierwszego z 40 zamówionych airbusów A220-300.