Linie British Airways podczas Farnborough Airshow 2024 zaprezentowały nową kabinę wąskokadłubową w jednym ze swoich airbusów A320neo. To pokłosie ogłoszonego w marcu br. przez brytyjskiego przewoźnika planu transformacji firmy i wszystkich jej obszarów wartego nieco ponad 7 mld funtów.
Na początku tego roku linie British Airways ogłosiły szereg nowych inicjatyw mających na celu poprawę usług przewoźnika, ujawniając plan transformacji o wartości 7 mld funtów. Prezes i dyrektor generalny Sean Doyle nakreślił swój plan modernizacji, zobowiązując się do zapewnienia światowej klasy obsługi klienta, modernizacji IT, zwiększenia dumy wśród współpracowników i skupienia się na zrównoważonym rozwoju, a także na poprawie punktualności.
- Jesteśmy w drodze do lepszego BA dla naszych pracowników i pasażerów, wspierani przez program transformacji, w ramach którego zainwestujemy 7 mld funtów w ciągu najbliższych dwóch lat, aby zrewolucjonizować naszą działalność. Zamierzamy odbierać nowe samoloty, wprowadzić nowe kabiny wąskokadłubowe, podnieść poziom obsługi klienta, skupić się na wydajności operacyjnej i zająć się naszym wpływem na środowisko poprzez zmniejszenie emisji i stworzenie kultury zrównoważonego rozwoju. Intensywnie inwestujemy już w rozwój nowej strony internetowej i aplikacji ba.com oraz koncentrujemy się na przekształcaniu naszej działalności i usuwaniu wszelkich bolączek naszych klientów - powiedział Sean Doyle, prezes i dyrektor generalny British Airways.
Jednym z głównych punktów wspomnianych zmian jest nowa kabina pasażerska w samolotach wąskokadłubowych. W airbusach A320neo i A321neo BA pojawiają się nowe fotele i wnętrza kabin. W pierwszej kolejności i w tym roku będzie, to osiem samolotów dostarczonych z nowymi wnętrzami. Na razie dostarczono pięć maszyn z nowym wystrojem: trzy A320neo (G-TTNY, G-TTNX, G-TTNZ) oraz dwa A321neo (G-TNED, G-TNEE). Z informacji przewoźnika wynika, że jest to pilotażowy program zmian w ośmiu maszynach przeznaczonych do dostawy i linie liczą na pozytywne informacje zwrotne od pasażerów. Już teraz wiadomo, że nowy wystrój w przyszłości mogą otrzymać dostarczane wcześniej airbusy z rodziny A320neo, natomiast na pewno nie otrzymają ich airbusy A320 poprzedniej generacji.
Przy projektowaniu nowego wnętrza linia współpracowała z najlepszymi dostawcami z Anglii, Szkocji i Irlandii Północnej, a nowe fotele Euro Traveller i Club Europe na krótkich trasach będą odzwierciedlać nowoczesne, ale klasyczne brytyjskie wnętrza. Przeprojektowane kabiny są również wyposażone w bardzo duże pojemniki na bagaż podręczny.
Nowiutki A320neo BA na Farnborough Airshow
Airbus A320neo linii British Airways zaprezentowany na wystawie statycznej podczas targów FIA2024 sprawił wrażenie, jakby zwiastował nowe BA. Maszyna o rejestracji G-TTNY (MSN 12151) została odebrana 16 lipca br. i do momentu prezentacji wykonała tylko kilka rejsów.
Pierwszym krokiem na pokładzie jest wejście na ciepłą, nietekstylną podłogę z efektem drewna, która pokrywa całą długość kuchni, aż do toalety i kabiny pilotów. Dalej przechodzimy do kabiny pasażerskiej, w której znajdują się nowe fotele Collins Meridian. Rzeczywiście, cała kabina to Meridian, nowa tekstura, zagłówki i reszta wystroju. Tym samy żegnamy się z kabiną hybrydową, w której fotele z przodu samolotu, które potencjalnie mogą przekształcić się w Club Europe, są w pełni wyposażone, a reszta z tyłu to zwykłe, wąskie fotele.
Odejście od jednej z najbardziej widocznych kabin hybrydowych jest godne uwagi ze strony linii lotniczej, która stara się pozycjonować na rynku premium.
BA dokonało bardzo dobrych wyborów w zakresie tzw. CMF foteli (tj. kolor, materiały i wykończenie). Oczywiście to A320neo pełen foteli ekonomicznych, ale jest to jeden z lepiej wyglądających samolotów tego typu. Użyta czerwień jest eleganckim burgundem na żywo, a nie jaskrawą czerwienią o wyższym nasyceniu, która na wcześniejszych zdjęciach przewoźnika zbytnio się zbliżyła do wyglądu Air France czy Delty.
Naprzemienny, równy wzór na oparciach foteli - jak powiedzieli nam przedstawiciele British, nazywany jodełką - dobrze wygląda, choć nadal wydaje się nieco zbyt zbliżony do motywów innych linii lotniczych. Tutaj warto dodać, że tylna ściana kabiny ma także efekt niebieskiego drewna w jodełkę. Na szczególną uwagę zasługuje także pomysłowy sposób, w jaki projektanci zaimplementowali ciemnoniebieski element tła na wysokości oczu, w kieszeni na czasopisma, książki i instrukcje bezpieczeństwa.
Stolik w klasie biznes również został nieco zmodernizowany, w tym pod kątem funkcjonalności. Zamiast skomplikowanego mechanizmu odchylania, stolik można teraz po prostu przymocować do każdego podłokietnika i schować w specjalnym schowku pod siedzeniem.
Decyzja British Airways o zaprezentowaniu nowej kabiny krótkodystansowej jest bardzo dobra. W ramach przestrzeni i tendencji zagęszczenia kabiny wąskokadłubowej, jest to zarówno wyraźna poprawa w stosunku do poprzedniej generacji, jak i stawia BA w czołówce konkurencji przewoźników oferujących pełen zakres usług.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.