Delta Air Lines zamówiła w Farnborough kolejnych 12 airbusów A220, zwiększając całkowitą liczbę zamówionych samolotów tego typu do 107 sztuk. Nowe zamówienie to wykorzystanie 12 z 30 opcji na te maszyny. Dodatkowe zamówione samoloty to większe A220-300.
W 2016 r. amerykańska linia zamówiła 75 ówczesnych bombardierów CSeries CS100 (airbus A220-100) z opcjami na kolejnych 50 maszyn tego typu, potem
w 2019 r. zwiększyła zamówienie do 95 maszyn, a obecnie do 107. Jest to największe jak dotąd zamówienie na samoloty tego typu, a sama Delta już w 2016 r. zagwarantowała sobie prawo do konwersji zamówionych A220-100 na większy model A220-300. Zamówienie 107 A220 jest podzielone na: 45 A220-100 i 62 A220-300. Do tej pory Delta odebrała 56 A220: 45 A220-100 oraz 11 większych A220-300.
Obecnie linia eksploatuje 878 samolotów, w tym 385 airbusów: 56 A220, 57 A319, 61 A320, 127 A321, trzy A321neo, 11 A330-200, 31 A330-300, 15 A330-900neo oraz 24 A350-900.
A220-300 w barwach Delty napędzany jest silnikami Pratt & Whitney GTF PW1500G, a na pokład zabiera 130 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 12 w klasie biznes (2-2) oraz 118 w klasie ekonomicznej (2-3), to o 21 pasażerów więcej niż może pomieścić mniejszy A220-100 amerykańskiego przewoźnika, który zabiera na pokład 109 pasażerów w konfiguracji trzech klasy podróży: 12 w klasie biznes (2-2), 14 w premium (2-3) oraz 82 w ekonomicznej (2-3).
Sześć lat od dostawy pierwszego A22060 milionów pasażerów, ponad 700 tras i ponad 760 zamówień. Airbus świętował w ubiegłym tygodniu dostawę
220. samolotu A220 dokładnie sześć lat po jego wejściu do służby. Jak przekonuje producent przełomowość A220 na rynku małych samolotów wąskokadłubowych podkreśla szybki wzrost.
Do tej pory zamówiono już 774 maszyny A220: 104 A220-100 oraz 670 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 218 samolotów tego typu: 55 A220-100 oraz 163 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (56), airBaltic (36) oraz Swiss (30).
Rodzina A220 Rodzina maszyn A220 (dawna CSeries) jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności i łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney GTF, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny. Od 2020 r. maksymalna masa startowa samolotu A220 (MTOW) wzrośnie dokładnie o 2268 kg (2,3 t). Nowy MTOW zwiększy także maksymalny zasięg do 6204 km (3350 nm) dla A220-300 oraz 6300 km (3400 nm) dla A220-100, czyli około 833 km (450 nm) więcej niż obecnie. Do 2019 r. podstawowa maksymalna masa do startu (MTOW) wynosiła 60,8 t dla A220-100 i 67,6 t dla A220-300. Dzięki zwiększeniu jej o 2,3 t wynosi ona kolejno 63,1 i 69,9 t.