Libijskie linie Berniq Airways złożyły wczoraj (23 lipca) podczas Farnborough Airshow 2024 zamówienie na sześć airbusów z rodziny A320neo. Linia posiada obecnie samoloty A320 i zamierza dalej rozwijać swoje trasy regionalne i międzynarodowe dzięki zamówionym samolotom.
Linia nie podjęła jeszcze decyzji czy nowo zamówione samoloty bedą to tylko airbusy A320neo czy także A321neo. Decyzja w tej materii ma zapaść w późniejszym terminie. Pierwsze nowe samoloty neo przewoźnik planuje odbierać od 2028 r.
- Jesteśmy dumni, że jesteśmy pierwszą linią lotniczą w Libii, która zamówiła samoloty z rodziny A320neo. Ta znacząca inwestycja wyznacza nowy rozdział dla Berniq Airways, ponieważ nadal jesteśmy liderem w modernizacji naszej floty i ulepszaniu naszej oferty usług - powiedział Waseem Ezzway, prezes Berniq Airways.
Berniq Airways to dość nowa libijska linia lotnicza oferująca loty krajowe i międzynarodowe. Pierwszy lot przewoźnik wykonał 4 marca 2021 r., a jego głównym celem jest poprawa usług transportu lotniczego w Libii i zwiększenie łączności między libijskimi miastami a światem. Linia podkreśla również to, że przestrzega najnowszych standardów bezpieczeństwa i jakości w branży lotniczej, a także dąży do zapewnienia swoim pasażerom komfortowych i wyjątkowych wrażeń z podróży.
- To przyjemność widzieć, jak Berniq Airways rozszerza swoją flotę o najlepsze na świecie wąskokadłubowe samoloty. Rodzina A320neo umożliwi Berniq Airways zapewnienie swoim klientom niezrównanego komfortu, oferując jednocześnie linii wyjątkowe korzyści ekonomiczne - powiedział Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży w dziale samolotów komercyjnych.
Flota przewoźnika składa się obecnie z sześciu airbusów A320. Na dostawę oczekuje już teraz siedem maszyn: jedna A320ceo (leasing od lessora) oraz sześć nowych A320neo.
Rodzina A320neo
Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż A320 starszego typu.
Łącznie 130 firm leasingowych i linii zamówiło 10 508 maszyn z rodziny A320neo: 67 A319neo, 4 103 A320neo, 6 338 A321neo, co daje około 63 proc. rynku wąskokadłubowego dla samolotów powyżej 140 miejsc. Do tej pory Airbus dostarczył 3 3371 maszyn z rodziny A320neo: 17 A319neo, 1 993 A320neo oraz 1 361 A321neo.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.