Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

FIA2024: Japan Airlines potwierdzają zakup 10 Dreamlinerów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
22-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
FIA2024: Japan Airlines potwierdzają zakup 10 Dreamlinerów
fot. Boeing Media
Linie Japan Airlines (JAL) potwierdziły dzisiaj (22 lipca) podczas Farnborough Airshow 2024 decyzję o zakupie 10 boeingów B787-9. Nowe zamówienie, to pokłosie przyjętego w marcu br. planu odnowienia floty japońskiego przewoźnika.

JAL doda kolejnych 10 boeingów 787-9 do istniejącej floty ponad 50 maszyn B787. Przewoźnik zabezpieczył także 10 opcji na kolejne Dreamlinery tego typu. Nowe samoloty mają na celu zwiększenie i rozszerzenie możliwości międzynarodowych operacji Japan Airlines, z głównym naciskiem na na Amerykę Północną, Azję i Indie, gdzie spodziewany jest przyszły wzrost.

Od 2030 r. grupa JAL zamierza rozszerzyć i rozwinąć swoją międzynarodową siatkę połączeń, zwiększając zdolność przewozową zarówno przewoźników tradycyjnych, jak i tych niskokosztowych (LCC) o około 1,4 razy, jednocześnie przyspieszając wdrażanie najnowszych i wygodnych samolotów o niskim zużyciu paliwa, aby zapewnić klientom najlepszą możliwą obsługę i dalszą redukcję emisji CO2. Dostawy obu typów samolotów rozłożone są na okres około sześciu lat rozpoczynając w 2027 r.

Według zapowiedzi grupa JAL pozostaje zaangażowana w ciągłe wprowadzanie paliwooszczędnych samolotów w ramach swoich wysiłków na rzecz osiągnięcia celów redukcji emisji CO2 tj. 10 proc. redukcji emisji w porównaniu do 2019 r. do roku podatkowego 2030 r. i niemal zerowa emisja do roku podatkowego 2050.

Flota JAL

Obecnie flota Japan Airlines składa się ze 145 samolotów: 15 airbusów A350-900, trzech A350-1000, 42 boeingów B737-800, 25 B767-300ER, dwóch B767-300BCF, 13 B777-300ER, 23 B787-8 oraz 22 B787-9.

Przewoźnik oczekuje na dostawę 76 samolotów: 11 airbusów A321neo, 23 A350-900, 10 A350-1000, które zastąpią wszystkie B777, 21 boeingów 737 MAX 8, które zastąpią najstarsze B737-800NG, 10 B787-9 Dreamliner oraz jednego B767-300BCF.

Dreamliner dziewiątka

B787-9 to średniej wielkości wersja Dreamlinera, którego wydłużono o ponad 6 metrów w porównaniu do 787-8. Dreamliner -9 zabiera ponad 40 pasażerów więcej (w typowej konfiguracji dwóch klas) niż mniejszy 787-8, a także więcej ładunku cargo, bo przestrzeń cargo urosła ze 115 do 140 metrów sześciennych, a także posiada zasięg zwiększony nawet do 15,7 tys. km.

Od uruchomienia programu w 2004 r. Boeing zebrał zamówienia na 1918 samolotów B787: 431 w wersji B787-8, 1217 maszyn B787-9 oraz 270 B787-10 od 85 klientów. Do tej pory amerykański producent dostarczył 1118 Dreamlinerów: 396 B787-8, 626 B787-9 oraz 96 największych B787-10. Dreamliner jest najszybciej sprzedającym się samolotem szerokokadłubowym w historii lotnictwa komercyjnego. To pierwszy samolot w tej kategorii, który przekroczył sprzedaż 1000 sztuk w ciągu zaledwie dziewięciu lat od ogłoszenia programu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Eve Air Mobility zaprezentował prototyp latającej taksówki

Biznes i przemysł

Eve Air Mobility zaprezentował prototyp latającej taksówki

Łukasz Malinowski 22 lipca 2024

Rozpoczęły się dostawy F-35 z TR-3

Biznes i przemysł

Rozpoczęły się dostawy F-35 z TR-3

Lockheed Martin 22 lipca 2024

Detroit: Powrót starego dworca w nowej roli

Infrastruktura i lotniska

Detroit: Powrót starego dworca w nowej roli

Roman Czubiński 22 lipca 2024

Zobacz również:

FIA2024: Japan Airlines potwierdzają zakup A350 i A321neo

Pasażer i linie lotnicze

FIA2024: Japan Airlines potwierdzają zakup A350 i A321neo

Piotr Bożyk 23 lipca 2024

JAL zamawia 42 samoloty. Będą nowe A321neo, A350 i B787-9

Pasażer i linie lotnicze

Tokio: Airbus A350 JAL zderzył się z innym samolotem

Pasażer i linie lotnicze

Tokio: Airbus A350 JAL zderzył się z innym samolotem

Mateusz Kieruzal/Piotr Bożyk 02 stycznia 2024

Pozostałe z wątku:

Eve Air Mobility zaprezentował prototyp latającej taksówki

Biznes i przemysł

Eve Air Mobility zaprezentował prototyp latającej taksówki

Łukasz Malinowski 22 lipca 2024

Rozpoczęły się dostawy F-35 z TR-3

Biznes i przemysł

Rozpoczęły się dostawy F-35 z TR-3

Lockheed Martin 22 lipca 2024

Detroit: Powrót starego dworca w nowej roli

Infrastruktura i lotniska

Detroit: Powrót starego dworca w nowej roli

Roman Czubiński 22 lipca 2024

Zobacz również:

FIA2024: Japan Airlines potwierdzają zakup A350 i A321neo

Pasażer i linie lotnicze

FIA2024: Japan Airlines potwierdzają zakup A350 i A321neo

Piotr Bożyk 23 lipca 2024

JAL zamawia 42 samoloty. Będą nowe A321neo, A350 i B787-9

Pasażer i linie lotnicze

Tokio: Airbus A350 JAL zderzył się z innym samolotem

Pasażer i linie lotnicze

Tokio: Airbus A350 JAL zderzył się z innym samolotem

Mateusz Kieruzal/Piotr Bożyk 02 stycznia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5