Korean Air ogłosiły dziś (22 lipca) podczas Farnborough Airshow 2024 plany zakupu 40 samolotów szerokokadłubowych Boeinga. Nowe zamówienie zostanie rozdzielone pomiędzy dwa typy maszyn: B777-9X oraz B787-10.
Koreańska linia zamówi 20 B777-9 oraz 20 787-10. Linia zabezpieczyła także opcje na 10 kolejnych Dreamlinerów. Według zapowiedzi linia będą nadal traktować priorytetowo modernizację floty i redukcję emisji dwutlenku węgla poprzez eksploatację nowych samolotów i inne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W sumie przewoźnik czeka na dostawy 162 samolotów nowej generacji.
Wybór B777-9 i B787-10 przez Korean Air wspiera także planowany wzrost i odnowienie floty pod względem wielkości, zasięgu i pojemności, aby dotrzeć do rynków o wysokim popycie w Europie i Ameryce Północnej, a także popularnych tras regionalnych w Azji. Przewoźnik wykorzysta wydajność i wszechstronność nowych szerokokadłubowców, aby wzmocnić swoją flotę, jednocześnie zwiększając elastyczność globalnej siatki połączeń przed przewidywaną fuzją z Asiana Airlines.
- Dodanie samolotów Boeing 777-9 i 787-10 stanowi kamień milowy w realizacji naszego strategicznego celu, jakim jest rozbudowa i modernizacja naszej floty. Ta inwestycja podkreśla nasze zaangażowanie w zapewnianie najlepszych w swojej klasie doświadczeń lotniczych. Nowe samoloty podniosą komfort pasażerów i zwiększą wydajność operacyjną, jednocześnie znacznie zmniejszając emisję dwutlenku węgla, wspierając nasze długoterminowe zaangażowanie w zrównoważone lotnictwo - powiedział Walter Cho, prezes i dyrektor generalny Korean Air.
Flota KoreanaFlota Korean Air Lines składa się obecnie ze 158 samolotów: 10 airbusów A220-300, 11 A321neo, dwóch A330-200, 20 A330-300, dziewięciu A380, 18 boeingów z rodziny B737NG, pięć B737 MAX 8, cztery B747-400F, siedmiu B747-8F, dziewięciu B747-8I, ośmiu B777-200, czterech B777-300, 25 B777-300ER, jednego B787-8, 13 B787-9 Dreamliner oraz jednego B787-10.
Korean oczekuje na dostawę 162 samolotów: 39 airbusów A321neo,
sześciu A350-900, 27 A350-1000, 25 boeingów B737 MAX 8, 20 B777-9X, sześciu B787-9 oraz 39 B787-10 Dreamliner.
Dreamliner 10B787-10 to największa wersja z rodziny Dreamlinerów, którego wydłużono o ponad 11 metrów od 787-8 i 5,5 metra od B787-9. Nowy model rodziny B787 zabiera ponad 80 pasażerów więcej (w typowej konfiguracji dwóch klas) niż najmniejszy 787-8 i 40 więcej niż B787-9, a także więcej ładunku cargo. Maksymalnie na pokład mógłby zabrać nawet 440 pasażerów, a jego zasięg jest nieco mniejszy i wynosi około 11 tys. km (11 730 km).
Największy dwusilnikowy samolot pasażerski świataSamoloty 777X mają mieścić od ok. 350 do ok. 415 pasażerów (w typowej konfiguracji trzech klas podróży) i stanowić uzupełnienie nowoczesnej floty samolotów szerokokadłubowych amerykańskiego producenta. „Trzy Siódemki” są większe od Dreamlinerów, ale nieco mniejsze od dwupokładowego 747-8I, którego docelowo zastąpią na rynku. Rodzina B777X to wersja 777-8X (następca 777-200LR) oraz 777-9X (następca 777-300ER). Modyfikacje maszyn polegały na zmianie konstrukcji kadłuba, który został wydłużony (dłuższy o 2,84 m od B77W), nowym kokpicie, a także wyposażeniu maszyn we wnętrze Boeing Sky Interior.
Rodzinę B777X napędzają nowe silniki GE9X opracowane przez firmę General Electric, dlatego samoloty mają także być bardziej oszczędne i zużywać do 25 proc. mniej paliwa niż obecne modele rodziny B777. Silniki GE9X pozostaną nadal największymi jednostkami napędowymi na świecie ze średnicą mierzącą 326 cm. Skrzydła posiadają składane końcówki co pozwoli rodzinie B777X utrzymać lotniskowy kod ICAO "E", który posiadają maszyny mające rozpiętość 52 metrów i nie przekraczają rozpiętością swoich skrzydeł 65 metrów.